AIG תמכור את חטיבת הביטוח בטייוואן תמורת 2.15 מיליארד ד'

פרימוס פייננשל וצ'יינה סטרטיג'יק הולדינגס ירכשו 97.57% מחטיבת Nan Shan Insurance של ■ בנפרד, "צאר השכר" רומז על עמדה קשוחה, אבל נוטה לאשר את הבונוסים ב-AIG

ענקית הביטוח AIG הסכימה למכור את חטיבת הביטוח שלה בטייוואן לחברת פרימוס פייננשל תמורת 2.15 מיליארד דולר, המהלך המשמעותי ביותר של החברה מאז החילוץ של החברה בשנת 2008.

נזכיר כי בשנה שעברה AIG הגיעה לסף קריסה וקיבלה חבילת חילוץ של כ-182 מיליארד דולר מהממשל האמריקני,

פרימוס פייננשל וצ'יינה סטרטיג'יק הולדינגס ירכשו 97.57% מחטיבת Nan Shan Insurance של AIG. כך מסרה חברת השירותים הפיננסים פרימוס הממוקמת בהונג קונג.

AIG שביולי האחרון מכרה חטיבת כלי רכב תמורת 2 מיליארד דולר מגייסת כספי על מנת להחזיר חלק מכספי החילוץ שקיבלה מהממשל האמריקני. פרימוס פייננסל שהוקמה באפריל על ידי ראש חטיבת הבנקאות של סיטיגרופ באסיה, רוברט מורס, מנסה לבנות רשת של חברות שירותים פיננסים ברחבי אסיה.

"צאר השכר" רומז על עמדה קשוחה, אבל נוטה לאשר את הבונוסים ב-AIG

הממונה מטעם הממשל האמריקני על השכר ועל התגמולים בחברות שחולצו על-ידי הממשל אותת שהוא ינקוט עמדה קשוחה בנושא שכר הבכירים בחברת הביטוח AIG. הבונוסים שחולקו לעובדי הקבוצה בשנה שעברה עוררו זעם ציבורי בארה"ב.

קנת פיינברג, שזכה לכינוי "צאר השכר" בתקשורת האמריקנית, הממונה המיוחד על השכר בחברות שקיבלו תמיכה מהממשל, מעורר חששות בקרב עובדי AIG ובחברות פיננסיות אחרות, בגלל הלחץ שהוא מפעיל על AIG לשנות חלק מתוכניות התגמול שלה.

חוששים ללחוץ

מקורות מקורבים לחברה מסרו שהמפקחים חוששים שלחץ על AIG יגרום לבכירים שלה לעזוב, ובכך ייפגע עוד יותר הסיכוי של הקבוצה להשתקם ולהחזיר לממשל את הכספים שהיא קיבלה ממנו. "זה פוגע במטרה", אמר מקור פנימי בחברה. "אם השכר וההטבות שלהם יוגבלו אל מתחת לתנאי השוק, כמה מהם עלולים לעזוב".

AIG עוררה סערה בנושא תגמולי הבכירים בתעשייה הפיננסית, כאשר במארס השנה התברר שהיא תכננה לחלק בונוסים בסך 165 מיליון דולר לעובדים בחטיבת המוצרים הפיננסיים שלה, אותה יחידה שהיתה אחראית להימורים הבלתי-אחראיים שבגללם הקבוצה נאלצה לקבל מהממשל מימון בסך 180 מיליארד דולר כדי שלא לקרוס.

אבל פיינברג החליט החודש שחבילת השכר של רוברט בן-משה, המנכ"ל החדש של AIG, כולל שכר שנתי בסך 7 מיליון דולר, צריכה להישאר דומה לשכר מנהלים בחברות אחרות, ולכלול מרכיב גדול של מניות.

אישור של פיינברג לחבילת שכר לבן-משה שמציעה מועצת המנהלים היה מאותת שהוא ישלים עם התגמולים הנדיבים שבכירים אחרים במגזר הפיננסי מקווים לקבל.

AIG מצויה עדיין במו"מ קשה עם פיינברג על גובה התגמול למנהלים בדרג נמוך יותר, ופיינברג נוקט עמדה נוקשה, כשהוא מטיל ספק הן בסכומים והן במבנה חבילות התגמול. הוא אמור לפסוק סופית בנושא זה אולי כבר השבוע.

זקוקה לטובים ביותר

AIG אינה מוסרת פרטים על המשא-ומתן שלה עם פיינברג. גם משרד האוצר הפדרלי והפדרל ריזרב, שקיבלו יחד 80% ממניות הקבוצה בתמורה לסיוע הכספי, לא מגיבים בעניין זה. אך מקורות בממשל מסרו ש-AIG, שמינתה בחודשים האחרונים מנכ"ל ויו"ר חדשים, זקוקה לאנשים הטובים ביותר כדי לשחרר את עצמה משליטת הממשל.

פיינברג מילא תפקיד גם במכירת פייברו, חטיבת הסחורות של סיטיגרופ, בשבוע שעבר, לאחר שהוא התנגד בחריפות לחבילת התגמול שהוצעה לסוחר הראשי של פייברו, אנדרו הול. *