מנטור גרפיקס רוכשת את ואלור הישראלית ב-82 מיליון דולר

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", העסקה לפי שווי של 4.6 דולר למניה צפויה לצאת אל הפועל ברבעון הראשון של 2010 ■ בעקבות הרכישה צפויה ואלור להימחק מהמסחר בפרנקפורט

כפי שפורסם ב"גלובס" אתמול (ב'), חברת מנטור גרפיקס (NASDAQ: MENT), המפתחת ומתכננת פתרונות חומרה ותוכנה אלקטרוניים ליצרניות האלקטרוניקה והשבבים, וחברת ואלור , המפתחת תוכנות לייעול תהליכי תכנון, ייצור והרכבה בתעשיית האלקטרוניקה, הודיעו היום על חתימת הסכם מיזוג, במסגרתו תרכוש מנטור גרפיקס את ואלור ב-82 מיליון דולר במזומן ומניות, המשקף לואלור שווי של 4.6 דולר למניה. מניית ואלור טיפסה בכ-190% מאז תחילת השנה וננעלה אתמול על מחיר של 2.9 אירו למניה (4.28 דולר למניה).

העסקה מותנית באישור בעלי המניות של חברת ואלור ובעמידה בתנאי הסגירה הרגילים, והיא צפויה לצאת אל הפועל במהלך הרבעון הראשון של 2010. בעלי מניות המחזיקים ב-50% מסך כל המניות של ואלור הסכימו להצביע בעד המיזוג.

עם השלמת העסקה תהפוך ואלור לחברה בת בבעלות מלאה של מנטור גרפיקס, ותימחק מהמסחר בבורסת פרנקפורט. מרבית פעילותה של ואלור תיוותר ללא שינוי והיא תפעל כיחידה עצמאית אוטונומית במנטור גרפיקס.

פיתוח פתרונות לשוק התעשייתי ישאר כפעילות הליבה של יחידת ואלור בתוך מנטור גרפיקס. פעילות זו תחזק את מחויבותן ארוכת הטווח של ואלור ומנטור גרפיקס לספק את הפתרונות הטובים ביותר ולתמוך בשוק התעשייתי, כמו גם לספק אינטגרציה שלמה של פעילות הייצור עם פעילות הפיתוח והתכנון. שילוב זה ימנף את פורטופוליו הפתרונות הטכנולוגיים של מנטור גרפיקס ואת תשתית השירותים שלה, ויאפשר לה להציע פתרון רחב בעל ערך רב לתעשייה.

ואלור תמשיך לפעול ולקדם את הממשק הפתוח שלה דרך הסכמים עם שותפי צד שלישי, הן בשווקי הפיתוח והתכנון והן בשווקי התעשייה לטובת הלקוחות, בכלל זה ממשקים לכל כלי ה-CAD העיקריים הזמינים בשוק, וכן מערכות IT למפעלי יצור ומיכון תעשייתי.