התפטרות קולקטיבית של שליש מעובדי RBS בסינגפור

מדובר בכ-20 מנהלים וב-50 עובדי בנקאות פרטית שאחראים לקשרים עסקיים רווחיים עם לקוחות הודיים ואינדונזיים עשירים

RBS קוטס, הזרוע הבינלאומית של הבנק הבריטי רויאל בנק אוף סקוטלנד , מתמודדת עם משבר חסר תקדים במצבת כוח האדם שלה בסינגפור לאחר ששליש מעובדי הבנק במדינה התפטרו בצעד קולקטיבי.

בגל ההתפטרות המפתיע עזבו את החברה כ-20 מנהלים שהועסקו בתפקידי מפתח, וכן כ-50 עובדי תמיכה, שחלקם היו אחראים לעסקי בנקאות פרטית רווחיים עם לקוחות הודיים ואינדונזיים עשירים. הגורם לחלק מההתפטרויות בחטיבה הוא ככל הנראה היעדר הסיכויים לקבל בונוס שנתי.

הסניף הסינגפורי של RBS קוטס נמצא בבעלות רויאל בנק אוף סקוטלנד, שהממשלה הבריטית העניקה לו סיוע חירום בשנה שעברה כדי למנוע ממנו לקרוס.

סוגיה רגישה

עזיבת בכירים בתעשיית הבנקאות הפרטית היא סוגיה רגישה, מכיוון שקיימת אפשרות שעובדים שעוזבים יעברו למוסדות פיננסיים אחרים וייקחו עמם את הלקוחות. לא ידוע לאן עברו 70 המתפטרים מ-RBS קוטס.

במשרדים בסינגפור ובהונג קונג מועסקים מרבית 510 עובדים החברה באסיה, אזור שבו מנהלת RBS קוטס נכסים בשווי 16.6 מיליארד דולר, כרבע מסך הנכסים שבניהול החברה.

RBS קוטס, שאישרה את דבר ההתפטרויות, אמרה שהמתפטרים מהווים פחות מ-15% ממצבת כוח האדם האזורית. בהודעת החברה נאמר כי "תנודתיות בקרב העובדים בתעשיית הבנקאות הפרטית אינה תופעה יוצאת דופן, בייחוד באסיה".

מספר רב של עובדים בתעשיית הבנקאות הפרטית נוהגים לעבור ממעסיק אחד למשנהו באופן שגרתי, בייחוד באסיה, אך מקורות בתעשייה אמרו שנדיר שבנק יאבד מספר גדול כל-כך של עובדים במכה אחת.

RBS קוטס מסרה שעל אף שהיא נמצאת למעשה בבעלות ממשלת בריטניה, היא יכולה להציע חבילות שכר אטרקטיביות דיין כדי למשוך עובדים. בחברה מסרו כי "להערכתנו חבילות התגמולים שלנו תחרותיות בשוק".

החברות המתחרות שוכרות באגרסיביות בנקאים פרטיים בעלי ניסיון באסיה, כדי להרחיב את הפעילות, והם להוטים מאוד לנהל חלק מההון שנוצר באזור. סינגפור היא מרכז הבנקאות הפרטית החוץ-גבולית של החברה באזורים מהירי צמיחה כגון דרום-מזרח אסיה והודו.

ממשיכים להתרחב

ב-RBS קוטס טוענים שלהתפטרויות לא תהיה השפעה על הלקוחות "שממשיכים לתמוך בנו ונשארים עמנו. הלקוחות יודעים שיש לנו צוות גדול של בנקאים בכירים מנוסים ובעלי מחויבות עמוקה, שממשיכים להעניק ללקוחות את אותה תשומת הלב האישית".

הדובר אמר ש-RBS ממשיכה להיות "במצב של צמיחה" באסיה, ושהיא מתכננת להחליף את הפורשים ולשכור עוד 200 עובדים נוספים עד שנת 2015, כדי להגדיל את מצבת כוח האדם שלה.