פלדמן: מזוז העמיד לדין את קצב כנקמה על ביטול הסדר הטיעון

סניגורו של קצב, עו"ד אביגדור פלדמן, אמר את הדברים בדיון שהתקיים במשפט קצב לפני כשבועיים והותר היום לפרסום ■ עוזרו הראשי של מזוז, עו"ד רז נזרי: "מזוז הוא אדם כמעט נטול אמוציות, אין לו עניין לעשות דווקא"

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, העמיד לדין את נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, כמהלך נקמני על ביטול הסדר הטיעון מצידו, ולמרות שלא היה בסיס ראייתי מתאים לכתב האישום - כך טען אחד מסניגוריו של קצב, עו"ד אביגדור פלדמן, בדיון שהתקיים במשפט לפני כשבועיים והותר היום (ה') לפרסום.

הרכב השופטים - ג'ורג' קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח - התיר היום לפרסם את פרוטוקול עדותו של עו"ד רז נזרי, עוזרו הראשי של מזוז, שהעיד לפני כשבועיים. נזרי סיפר על השתלשלות האירועים לפני שנפתחה חקירת המשטרה בנושא. הוא תיאר כיצד הגיעו שמועות לעיתונות על חשדות לעבירות מין מצד הנשיא, וכיצד קצב ביקש להיפגש לאלתר עם מזוז והציג לו מעין תלונה-לא-תלונה על סחיטה מצד א' מבית הנשיא.

עו"ד פלדמן חקר את נזרי בחקירה נגדית בניסיון לבסס טענת "הגנה מן הצדק". ראשית טען כי ההדלפות הראשונות בפרשה יצאו ממשרד המשפטים ו/או מהמשטרה, והלין על כך שמזוז לא טרח לפתוח בחקירת ההדלפות. נזרי השיב כי אין כל ודאות מה מקור הפרסומים הראשונים, לרבות בעניין קיום פגישתם של קצב ומזוז.

פלדמן הדגיש כי לאנשי הנשיא אין כל אינטרס לפרסם את קיום הפגישה. נזרי השיב כי דובר משרד המשפטים דאז, ינקי גלנטי, העלה השערה כי "סביבת הנשיא מעדיפה כי הכותרת לא תהיה: א': 'הנשיא הטריד אותי' או 'הנשיא אנס אותי', אלא שאם כבר הדבר הזה יוצא החוצה, הכותרת תהיה: הנשיא: 'א' סחטה אותי'".

בהמשך טען פלדמן כי מזוז "מחליט כבר עם הגשת תלונת הסחיטה לחקור עבירות מין, בגלל שיש לו דעה כנגד הנשיא. אין שום בסיס אחר". לכן גם כינה אותו בהמשך "עבריין מין סדרתי".

נזרי השיב לו: "מתוך היכרות אישית וקרובה עם היועץ מזוז, הוא אדם כמעט נטול אמוציות. אפשר לראות את זה או לשבח או לגנאי. אני אומר כמעט כי אכן אין לו את העניין של בעד או נגד, או לעשות דווקא".

עוד השיב נזרי כי כאשר הוא ומזוז נפגשו עם הנשיא בלשכתו כדי לשמוע אותו, "לא היה בידיעת היועץ ולו בדל אחד של מידע כלפי הנשיא, או ידיעה מסוימת כלפי הנשיא. לראשונה שמענו את דבריו, ולאחר מכן הגיעו כל הפניות הנוספות" (מצד העיתונות).

על טענתו של פלדמן כי כתב האישום הוגש מתוך מניעים נקמניים השיב נזרי, כי אחרי חזרתו של קצב מהסדר הטיעון, התקיימו "אין סוף דיונים אצלנו והשלמות חקירה ובדיקות, ואם היה פה נקמנות - אז לא היה צריך" את כל זה.

כשנשאל מדוע הגיעו להסדר טיעון אם לבסוף הגישו כתב אישום על אונס, השיב נזרי: "באותה עת אף אחד לא חשב כי הסדר הטיעון הוא התוצאה הכי ראויה והכי טובה בעולם. בין שתי האפשרויות הבעייתיות ביותר שהיו בפנינו, וזה תואר בצורה מפורטת בבג"ץ, של סגירת התיק לגמרי או הגשת כתב אישום, שעם כל אחת מהן היתה דילמה - כשהגיעה הפנייה מצידכם להסדר הטיעון, אז האפשרות השלישית הזו באותה נקודת הזמן היתה הפחות רעה מבין האחרות".

היום, אגב, נמשכה עדותה הראשית של א' ממשרד התיירות, העדה הראשית במשפט המתנהל בדלתיים סגורות, שלטענתה קצב אנס אותה פעמיים. בשבוע הבא אמורה להתקיים חקירתה הנגדית, שתימשך שתיים או 3 ישיבות.