מניית אודיוקודס מזנקת: מריל לינץ' שדרג המלצה ומחיר יעד

האנליסטים מונים 6 הזדמנויות חדשות אחריהן תרה החברה, כולל שיתוף-פעולה עם מיקרוסופט וחוזים של משרד ההגנה האמריקני

מניית אודיוקודס מזנקת היום בבורסה במחזור במחזור גבוה מהממוצע לאחר שקפצה בכ-7% ביום שישי בוול סטריט. מאחורי העליות במניה עומדת סקירה של מריל לינץ', זרוע ההשקעות של בנק אוף אמריקה, אשר העלה את המלצתו למניה ל"קנייה" מ"תשואת חסר" והקפיץ את מחיר היעד למניה ל-3.5 דולר מ-1.75 דולר, מחיר הגבוה בכ-30% ממחיר השוק.

במריל לינץ' מציינים את הגידול בהוצאות בענף התקשורת, העלייה הצפויה במרווחים וההישענות הקטנה והולכת של אודיוקודס על נורטל שפשטה רגל כגורמים העיקריים להעלאת ההמלצה. אודיוקודס מספקת פתרונות להעברת קול ברשת (VoIP) ולהערכת האנליסטים היא צפויה לסגור את השנה בהפסד של 2 סנט למניה, אולם בשנה הבאה היא צפויה להרוויח 15 סנט למניה ובשנת 2011 יגיע הרווח הנקי ל-24 סנט למניה.

"להערכתנו, המומחיות של אודיוקודס בשוק ה-VoIP הופכת את החברה לשותף פוטנציאלי של ספקיות תקשורת רבות שמקצצות בהוצאות המו"פ שלהן", כותבים האנליסטים בסקירתם ומעלים את תחזית המכירות לשנת 2010 ל-137 מיליון דולר מ-133 מיליון דולר. "אודיוקודס תרה אחר 6 הזדמנויות חדשות לפחות, כולל הרחבת השותפות עם Avaya, שותפות עם מיקרוסופט וחוזי שדרוג תשתיות של משרד ההגנה".

במהלך המשבר קיצצה אודיוקודס בהוצאות התפעול שלה ב-28%, בין היתר על ידי פיטורי עובדים. כעת, במריל לינץ' מעריכים כי עם הגידול הצפוי בהכנסות, שיעור הרווחיות שתציג החברה יהיה גבוה וצופים אף שיעור רווחיות של 10% ויותר ב-2011.

נקודה חשובה נוספת נוגעת לאג"ח להמרה של החברה. האנליסטים מעריכים כי בסוף השנה יעמדו בקופת המזומנים של החברה 40 מיליון דולר (20 מיליון דולר נטו), לעומת כ-115 מיליון דולר היום, לאחר תשלומי האג"ח. מדובר בכמות המזומנים הנמוכה ביחס למתחרות של אודיוקודס בשוק, אולם במריל לינץ' מציינים כי מדובר בכמות מספיקה כדי "להפעיל את העסק", בייחוד לאור העובדה שתזרים המזומנים שלה חיובי. עם זאת, הם מציינים כי הסיכון העיקרי הרובץ מעל המניה הוא דילול פוטנציאלי של בעלי המניות הקיימים במידה ואודיוקודס תחליט לגייס הון כדי לחזק את קופת המזומנים שלה.