טד טרנר: "אילו יכולתי, הייתי משתלט מחדש על CNN"

מייסד CNN: "אילו היה לי הכסף, הייתי חושב ברצינות להשתלט על טיים וורנר ולמקד את CNN בעיתונות רצינית. הם עושים עבודה טובה, אבל הם יכולים להשתפר"

טד טרנר, מחלוצי שידורי הכבלים בארה"ב שהפך לאחד מעשירי ארה"ב, זוכר היטב את הכאב שליווה 3 אבידות משמעותיות בחייו: כהונתו בחברת המדיה טיים וורנר, אשתו לשעבר השחקנית ג'יין פונדה ו-7 מיליארד דולר מההון שלו.

"זה היה כאילו שליבי נעקר ממני", אמר טרנר בראיון בניו-יורק. המייסד של חברת טרנר ברוד קסטינג סיסטם ושל ערוץ החדשות בלוויין CNN, אמר שנשארו לו "כמה מיליארדי דולרים, כולל 700 מיליון דולר באג"ח של האוצר האמריקני".

בלי כסף להשקיע

בעוד שענקי מדיה כמו מנכ"ל ויו"ר ניוז קורפ, רופרט מרדוק, מנכ"ל ליברטי מדיה, ג'ון מלון, ויו"ר ומנכ"ל ויאקום, סמנר רדסטון, ממשיכים להתחרות במגזר הזה - טרנר אומר כי אין לו די כסף כדי לחזור לעסקים. הוא מתמקד כעת בפעילות למען פירוק נשק גרעיני, במאבק נגד התחממות כדור-הארץ ולמען זכויות נשים ואיכות הסביבה. "אני עובד על נושאים שהם חיים או מוות מבחינתנו", הוא אומר.

טרנר, בן 70, מייסד CNN, שנודע בהערותיו הפרובוקטיביות לאורך 40 שנות הקריירה שלו, לא איבד מאומה מתשוקתו לחדשות. לדעתו, הסיקור החדשותי במשך 24 שעות ביממה של מלחמות ברחבי העולם גרם לצופים להירתע מחדשות כאלה.

"המלחמה היא דבר שהתיישן", אמר טרנר. "הפעם האחרונה שבה מישהו נכנע במלחמה היתה לפני 60 שנה, כאשר יפן נכנעה. האפגנים (הטליבן) לעולם לא ייכנעו. אנחנו נתעייף ונחזור הביתה. כבר ויתרנו על עיראק למרות שיש בה נפט, ובאפגניסטן אין נפט".

טרנר פרש מעסקי המדיה לפני 3 שנים, כשנטש את מועצת המנהלים של טיים וורנר. הוא הפסיד 7 מיליארד דולר כאשר מניית התאגיד הזה קרסה בעקבות המיזוג עם AOL בשנת 2001. טיים וורנר משיל כעת מעליו את פעילות האינטרנט הזו.

כאשר הוא מדבר על ערכם העולה של שידורי הכבלים בארה"ב, אומר טרנר: "אני מרגיש כמו אידיוט". הוא מלגלג על עצמו ושר את השיר: "You let the big one get away" ("נתת לדבר הגדול לברוח").

טרנר, שייסד את CNN בשנת 1980, אמר כי "אילו היה לי הכסף, הייתי חושב ברצינות להשתלט על טיים וורנר ולמקד את CNN בעיתונות רצינית. "הם עושים עבודה טובה, אבל הם יכולים להשתפר".

מניית טיים-וורנר צנחה ב-60% ב-3 השנים שאחרי המיזוג עם AOL שהושלם בינואר 2001. טרנר, בעבר אחד הבכירים ברשימת 400 עשירי אמריקה של המגזין "פורבס", דורג השנה במקום ה-196 עם הון שהוערך ב-1.8 מיליארד דולר.