מיקרוסופט משיקה את חלונות 7; עלות השדרוג מגרסאות קודמות - 600 שקל

ההשקה מתקיימת היום ביותר מ-100 מדינות בעולם, ב-34 שפות כולל עברית ■ מערכת ההפעלה החדשה יציבה יותר, אבל החידושים שלה כנראה לא יגרמו לצרכני המחשבים לרוץ לחנויות ולהוציא כמה מאות שקלים

מיקרוסופט הכריזה היום (ה') על זמינותה של מערכת ההפעלה חלונות 7. השקת המוצר מתקיימת היום ביותר מ-100 מדינות בעולם, ב-34 שפות כולל עברית, כאשר עלות גירסת השדרוג Home Premium תעלה 600 שקל.

קצת פחות מ-3 שנים עברו מאז השקת מערכת ההפעלה ויסטה של חברת מיקרוסופט , והשקת חלונות 7 היא סגירת פרק פחות מוצלח מבחינת מיקרוסופט בתחום מערכות ההפעלה.

האם מדובר במהפכה שתגרום לבעלי חלונות מגירסאות ישנות לרוץ לשדרג? כנראה שלא. מערכת ההפעלה החדשה יציבה יותר, אבל החידושים שלה כנראה שלא יגרמו לצרכני המחשבים לרוץ לחנויות כדי להוציא כמה מאות שקלים על מוצר הדגל של הענק מרדמונד.

הסיבה לכך היא שחלונות ויסטה נמצאת היום במקום טוב, היא בשלה ויציבה, ואין לה בעיות מיוחדות קריטיות. כך שמי שכבר מחזיק את מערכת ההפעלה הזו על מחשב מתאים, כנראה שיעדיף לחסוך כסף ולא ירצה לשדרג למערכת החדשה.

"מערכת ההפעלה חלונות 7 פותחת היום פרק חדש בעידן הדיגיטלי - עידן הפשטות והשימושיות", אומר דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל. "חלונות 7 ניתנת לשימוש גם במחשבים ישנים, וניתן לשדרג אליה בקלות מחשבים המופעלים במערכות XP וויסטה. נוכח המעלות הרבות שלה, אני משוכנע כי חלונות 7 תעודד חברות ואלפי מפתחים בארץ לייצר מוצרים ושירותים רבים בסביבת ההפעלה החדשה".