הקתרזיס של מיקרוסופט

לא יותר יפה היה לו היו מכריזים: עשינו טעות במערכת ההפעלה ויסטה? מודה ועוזב ירוחם

אין דרך יפה יותר לומר זאת: ההשקה של חלונות 7 בישראל שידרה תחושה חזקה של התנצלות. הכאה על חטא, אם תרצו. הרושם נוצר לא ממה שאנשי מיקרוסופט אמרו, אלא דווקא ממה שלא אמרו.

אם היו אומרים בקול רם "טעינו עם מערכת ההפעלה ויסטה", הדברים היו ברורים יותר. במקום זה, העדיפה מיקרוסופט לדחוק את השם "ויסטה" מחוץ ללקסיקון, ורק אחד מבכירי החברה בישראל הודה בשקט, בצד, ש"זו הייתה ירידה לשם עלייה".

נולדה מחדש

מכל מקום, מיקרוסופט היא אחת ממכונות השיווק היעילות והמוצלחות בעולם. כך שהשאלה שנשארת אחרי האירוע היא איך קרה שהחברה חיכתה זמן רב כל-כך עד שהציעה לנו מערכת הפעלה שעולה ויורדת במהירות, חוסכת זמן סוללה, יציבה ברמות שלא הכרנו, מאובטחת ושימושית.

מה זה אומר על מיקרוסופט? מה זה אומר על מכונות המחשוב שהחזקנו בידיים בשנים האחרונות? האם לצד הגרסה החדשה אנחנו מקבלים גם חברה שנולדה מחדש, או שאלו הטריקים השיווקיים הרגילים של אותה חברה ותיקה ומוכרת?

אנחנו בוחרים באופציה הראשונה, או לפחות במשהו קרוב לזה - זהו לא טריק שיווקי. חלונות 7 היא הפעם הראשונה בה האינטרנט הופך לחלק אינטגרלי מחיי המשתמש, בכל מקום במערכת ובכל דרך. החברה נאלצה בשנים האחרונות לחשוב מחדש על הדרך בה היא משתלבת בחיי היומיום של המשתמשים, וכך גם הבינה שמהמחשב האישי כבר לא יהיה מנוע הצמיחה הבא.

הכרה בטעות היא הצעד הראשון

הפשטות שמוצגת כעת היא הקתרזיס של החברה, לאחר כמה שנות פסיכואנליזה בהן הבינה שלקחת הכול, כמו שניסתה לעשות עם ויסטה, יביא אותה לסוף הדרך.

כמו אותו ילד שהבין שטעה ומתקשה להסתכל בעיניים ולהתנצל, גם במיקרוסופט עדיין מתקשים להשלים את התהליך. אבל הבסיס כבר נמצא וזו ההכרה בטעות. אם נמשיך את המשל, הרי שהפעם ההורים לוחצים לעשות את זה כמו שצריך. הם לא ישלימו עם כישלון נוסף.