אצטדיון חדש ב-800 מיליון דולר - וה-NFL תחזור ללוס אנג'לס

מושל קליפורניה, ארנולד שוורצנגר, אישר בניית אצטדיון של 75 אלף מקומות בעיר המלאכים, שימומן ע"י משקיע פרטי ■ מדובר בצעד שעשוי להחזיר קבוצת פוטבול ללוס אנג'לס, לראשונה מאז 1994

מאז שלוס אנג'לס ריידרס (כיום אוקלנד) ולוס אנג'לס ראמס (סט. לואיס) עזבו את ליגת ה-NFL ב-1994, הפוליטיקאים המקומיים מנסים למצוא את הנוסחה להחזיר את ליגת הפוטבול המקצוענית לעיר המלאכים. הסיבה העיקרית לכך היא כלכלית: פוטנציאל ההכנסות שיכולה לייצר לוס אנג'לס הוא גדול, בהתחשב בעובדה שהיא נחשבת לשוק הטלוויזיה השני בגודלו בארה"ב אחרי ניו יורק.

כעת ייתכן שנמצא הפיתרון שיזניק קדימה את היוזמה הזאת. מושל קליפורניה, ארנולד שוורצנגר, נתן אור ירוק לבניית אצטדיון בלוס אנג'לס, שיכיל 75 אלף מקומות. האצטדיון אמור לתת דגש מיוחד לשמירה על איכות הסביבה, ועלותו תגיע ל-800 מיליון דולר. "האישור לבניית אצטדיון הוא הדבר הטוב ביותר שממשל של מדינה יכול לעשות", החמיא לעצמו שוורצנגר, "כך אנחנו נקטע את הסחבת הבירוקרטית, נייצר מקומות עבודה חדשים ונמשיך להזניק קדימה את כלכלת קליפורניה".

יש לציין כי האצטדיון לא ימומן על-ידי משלם המיסים בקליפורניה, אלא על-ידי חברת הנדל"ן הפרטית Majestic Realty. ג'ון סקמן, סגן נשיא החברה, טוען כי "תחת התרחיש ההגיוני ביותר, נצליח להכניס קבוצה מלוס אנג'לס ל-NFL עד 2011, שתשחק בבית זמני בעיר, כמו אצטדיון הרוז בול או הקוליסאום. עם סיום העבודות על האצטדיון החדש, יעבור הפרנצ'ייז לשם, בסביבות 2013".

Majestic Realty טוענת כי האצטדיון עשוי לייצר 18 אלף מקומות עבודה חדשים והכנסות שנתיות של 760 מיליון דולר. בעבר היתה אחראית החברה על הקמת הסטייפלס סנטר, האולם הביתי של קבוצות ה-NBA לוס אנג'לס לייקרס ולוס אנג'לס קליפרס.