מחזיקי האג"ח: לבייב יצטרך להזרים 800 מ' ש' לאפריקה

גלובס tv פילוג בין מחזיקי אג"ח ט' ושאר מחזיקי האג"ח: לאחר שאג"ח ט' דחו את הצעת ברנע, נציגות מחזיקי האג"ח הגישה הצעה נגדית עם 2 סייגים עיקריים ■ הנציגות מוכנה לפרוס ללבייב את הזרמת הכספים לשנתיים

נציגות בעלי האג"ח של אפריקה ישראל הגישה היום את תגובתה למתווה ההסדר אותו הציע ביום חמישי האחרון פרופ' אמיר ברנע. כך נודע ל"גלובס". על פי הצעתה החדשה של נציגות בעלי האג"ח, בראשותו של עו"ד ליפא מאיר, עולים שני סייגים עיקריים להצעתו של ברנע.

הסייג הראשון נוגע לשווי החברה הנגזר מהצעתו של אמיר ברנע, שמעריך את החברה ב-2.7 מיליארד שקל (בהנחת מימוש או שמיטת חובות על בניין הניו-יורק טיימס), בעוד נציגי בעלי האג"ח מתעקשים על שווי של 1.2 מיליארד שקל, לפי ההון העצמי של החברה בדוחות הכספיים האחרונים שלה.

מחלוקת נוספת הינה על גובה ההזרמה של בעל השליטה באפריקה ישראל, לב לבייב. על פי המתווה של ברנע לבייב היה צריך להזרים 600 מיליון שקל על מנת לשמור על השליטה בחברה (51%). נציגי בעלי האג"ח, שבתחילה דרשו הזרמה של מיליארד שקל תמורת 45% מהמניות לאחר ההסדר, מסתפקים כעת ב-800 מיליון שקל.

את הזרמת הכספים מבקשים מחזיקי האג"ח באופן הבא: 370 מיליון שקל במועד ההסדר, 130 מיליון שקל כעבור שנה ו-300 מיליון שקל שנתיים לאחר ההסכם. כמו כן, מחזיקי האג"ח מסכימים כי המניות בחברות הבנות שהם יקבלו ייקבעו לפי ממוצע בין השווי בספרים של אפריקה ובין שווי השוק, כפי שהציע ברנע.

אם כן, נראה כי הפערים בין אפריקה ובין מחזיקי האג"ח הולכים ומצטמצמים, מלבד מחזיקי אג"ח ט' שכבר דחו היום את ההצעה של ברנע ולמעשה הפילוג בינם ובין שאר מחזיקי האג"ח הינו ברור לעין. בתגובת הנציגות לברנע מהיום הודגש, כי היא אינה מתייחסת לסוגיית מחזיקי אג"ח ט', לחובות של אפריקה ולבייב עצמו לבנקים ולנושאים נוספים כגון ביטחונות.