הפער בהפרשות הפנסיוניות של חב' החשמל: מעל 6 מיליארד ש'

כך עלה מחישובים שערך האקטואר החיצוני של החברה, ואשר נדונו אתמול בפני ועדת הכספים של הדירקטוריון ■ ההערכה היא כי הפער גדול בעוד כ-1.5-2 מיליארד שקל

הפער בהפרשות הפנסיוניות של חברת החשמל, גדול כפי הנראה מהאומדן של 6 מיליארד שקל. כך עלה מחישובים שערך האקטואר החיצוני של החברה, ואשר נדונו אתמול בפני ועדת הכספים של הדירקטוריון. ההערכה היא, כי הפער גדול בעוד כ-1.5-2 מיליארד שקל.

התברר כי הפערים שהתגלו בהפרשות הפנסיוניות, אף גדולים יותר בגין העובדים הפעילים, לעומת הגימלאים. כתוצאה מכך, האומדן עליו דובר עד עתה, של 6 מיליארד שקל, צפוי לגדול.

לדברי גורמים בחברת חשמל, קיים אומדן של החברה שנעשה בשעתו, בהיקף של 6 מיליארד שקל. אומדן זה, לדבריהם, "משתנה לכאן ולכאן. כיון שיש כל הזמן דיונים, המספרים זזים קצת" .

באשר לחישוב ההפרשות הפנסיוניות לגבי העובדים הפעילים, אומרים הגורמים, כי "החברה נמצאת באופן מאוד אינטנסיבי בבחינה של כל נושא הפנסיה, שניזומה בשעתו על ידי הדירקטוריון. חלק מהעניין זה גם בחינה של המחוייבות הפנסיוניות לפעילים. זה נמצא בדיון. אנו מוכנים לזה. זה אומר שהדירקטוריון ביקש מהאקטואר לעשות מחקר שכר של דרך ההתנהגות של הפנסיה. הדירקטוריון יזם את המחקר כחלק מזה שהיה חשוב לו להבין שההנחות שלנו נכונות. האקטואר עשה את המחקר ועוד לא סיים אותו. אנו בוחנים את זה מבחינת הנתונים ואם צריך לשנות דברים , אנו משנים".