אי.די.בי מוציאה לפועל את המיזוג בין סלקום ל-013 נטוויז'ן

זאת בעקבות עסקת בזק ■ באי.די.בי לא רוצים להישאר מאחור לאור גיבוש קבוצות התקשורת בשוק

המיזוג בין סלקום ל-013 נטוויז'ן הופך לעובדה מוגמרת, בעקבות השלכות העסקה למכירת השליטה בבזק לאיש העסקים שאול אלוביץ' - כך נודע ל"גלובס". המיזוג שעליו דיווחו שתי החברות לפני כחודש בצורה כללית יקרום עור וגידים מיד עם השלמת התקנות שמסדירות את כניסת חברות הסלולר לתחום השיחות הבינלאומיות.

בקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר אישרו ל"גלובס" כי המיזוג הוא רק שאלה של זמן, וכי ההתפתחויות האחרונות בשוק התקשורת והעובדה ש-012 סמייל עומדת להירכש על-ידי HOT או פרטנר, יצרו מצב של גיבוש קבוצות תקשורת, וכתוצאה מכך הכיוון הוא ברור ומתבקש, ולפיו סלקום ו-013 נטוויז'ן יתמזגו.

התקנות המסדירות את כניסת חברות הסלולר לשוק השיחות הבינלאומיות אמורות להתפאר בשני תנאים: הראשון הוא הרחבת התחרות בשוק הסלולר עם כניסת מתחרים נוספים. התנאי השני הוא בשינוי שיטת ההתחשבנות לפיה משתמשי הסלולר יתקשרו לחו"ל באותו אופן שמשתמשי הטלפוניה הקווית מתקשרים - כלומר החיוב מגיע דרך חברת השיחות הבינלאומיות, והיא זו שמעבירה את התעריף הבינלאומי לבזק או ל-HOT.

בשבועות הקרובים משרד התקשורת אמור לפרסם את התקנות בנושא כניסת מתחרים חדשים לשוק הסלולר וכיצד יתבצע הדבר, ואילו לגבי שינוי צורת ההתחשבנות הנושא נמצא בשימוע ואמור להיכנס לתוקף בקרוב גם כן.