בכירי מלאנוקס ימכרו מניות תמורת 6.4 מיליון דולר

מנכ"ל החברה, איל וולדמן, ימכור מניות תמורת 5.1 מיליון דולר ■ מלאנוקס הפכה לחברה הישראלית העשירית בגודלה בשוק ההון האמריקני

הראלי האחרון בשוקי ההון דבק גם במניית מלאנוקס, המפתחת שבבים לתקשורת מהירה בין משאבי מחשוב ארגוניים, ונחשבת לאחת החברות הישראליות המוצלחות שהונפקו בשנים האחרונות בנאסד"ק. מניית מלאנוקס נסקה מתחילת השנה בשיעור של 122%, ובאופן די לא מפתיע מנהליה הבכירים הגיעו למסקנה כי הגיעה עת המימוש.

מהודעה שפרסמה מלאנוקס ביום שישי האחרון עולה כי מנכ"ל החברה, איל וולדמן וסמנכ"ל הכספים, מייקל גריי, אימצו תוכנית למכירה "עיוורת" של מניות. מכירה "עיוורת" של מניות מאפשרת לבעל העניין המחזיק בהן לממש חלק מאחזקותיו בלי שיש לו שליטה על מועד המכירה ומחיר המכירה. כך, ובאופן תיאורטי, לא יכול ציבור המשקיעים לבוא אל אותו בעל עניין בטענה, כי מכר מניות בעקבות שימוש במידע פנים.

מימש אשתקד ב-3.7 מיליון דולר

לפי ההודעה, וולדמן, שמכהן גם כנשיא וכיו"ר, ימכור עד 289,969 מניות שערכן הנוכחי הוא 5.1 מיליון דולר, ואילו גריי ימכור עד 77 אלף אופציות שיומרו למניות, ושערכן הנוכחי הוא 1.3 מיליון דולר. מלאנוקס נסחרת כיום לפי שווי של 521 מיליון דולר. מבדיקת "גלובס" עולה כי מדובר בחברה הישראלית העשירית בגודלה מבין הנסחרות כיום בשוק ההון האמריקני.

מכירת המניות של שני בכירי מלאנוקס כפופה לתנאים מסוימים (שלא פורטו בהודעה), ואם אלו יתקיימו המכירה עשויה להתבצע על פני תקופה של שנה, החל מהיום.

מטבע הדברים, הרצון של וולדמן וגריי למכור מניות בעיתוי הנוכחי מעוררת את השאלה, האם השניים מאותתים כי מלאנוקס נסחרת לפי מחירי השיא. אך נראה שמבט על מכירות קודמות שביצע וולדמן, כמו גם בכירים אחרים בחברה, מספק תשובה שלילית לשאלה. אשתקד מכר וולדמן מניות לפי מחירים גבוהים וגם נמוכים מהמחיר הנוכחי, וממעקב "גלובס" אחר תנועות בעלי עניין עולה כי אשתקד עמדו מימושיו של מנכ"ל מלאנוקס על סכום של 3.7 מיליון דולר, ואילו השנה הספיק וולדמן לממש מניות תמורת סכום צנוע של 337 אלף דולר.

מלאנוקס הונפקה לפני כשנתיים וחצי לפי מחיר של 17 דולר למניה (לעומת מחיר נוכחי של 17.45 דולר), ובמהלך חייה הציבוריים ידעה תקופות טובות יותר (הגיעה למחיר שיא של 24.27 דולר כתשעה חודשים לאחר ההנפקה) ופחות טובות (נפלה למחיר שפל של 6.42 דולר בנובמבר אשתקד).