השיא החדש של סרינה - 6.54 מיליון דולר בעונה אחת

הטנסיאית האמריקנית, שזכתה במאסטרס בדוחא, הפכה לספורטאית שהכניסה הכי הרבה כסף בעונת תחרויות אחת ■ קרובה להיות הראשונה בהיסטוריה שחוצה רף של 30 מיליון דולר מפרסים בתחרויות

הזכייה של סרינה וויליאמס בתואר המאסטרס אתמול בדוחא הפכה אותה לספורטאית שהכניסה הכי הרבה כסף בעונה אחת מתחרויות, בכל ענף ספורט שהוא. סרינה, שלקחה צ'ק של 1.55 מיליון דולר אחרי שניצחה בגמר את אחותה ונוס, סיימה את 2009 עם סך פרסים כספיים של 6.54 מיליון דולר. השיא הקודם היה שייך לטניסאית נוספת, ג'סטין הנין, שהרוויחה ב-2007 סכום של 5.43 מיליון דולר.

הסיבה העיקרית לשבירת השיא היא העובדה שסרינה נהנתה מהמשך הגידול בפרסים הכספיים המחולקים בטורנירים. מבחינה ספורטיבית, היא זכתה בשלושה תארים בלבד השנה - אליפות אוסטרליה, ווימבלדון והמאסטרס - אבל היו אלו שלושה מארבעת הטורנירים הכי "נדיבים" בסבב.

סרינה גם קרובה להפוך לספורטאית הראשונה בהיסטוריה שחוצה רף של 30 מיליון דולר מפרסים רשמיים בתחרויות. נכון לעכשיו היא מדורגת ראשונה עם הכנסה של 28.5 מיליון דולר, לפני אחותה ונוס שהכניסה 25 מיליון דולר ולינדסי דבנפורט עם 22.1 מיליון.

סרינה גם הוכיחה שלא צריך לשחק הרבה כדי לשבור שיאים. היא הופיעה העונה ל-16 טורנירים בלבד ושיחקה 62 משחקים - ההכנסה הממוצעת שלה למשחק עמדה על 105 אלף דולר. כהשוואה, דינארה סאפינה שהחזיקה במקום הראשון בעולם עד היום בבוקר (סרינה עברה אותה בדירוג החדש), השתתפה השנה ב-19 טורנירים ושיחקה 73 משחקים - וההכנסה הממוצעת שלה למשחק הסתכמה ב-59 אלף דולר.

שחר פאר, שהתקדמה למקום ה-32 בעולם והשתתפה העונה ב-25 טורנירים, עומדת נכון לעכשיו על הכנסה של 413 אלף דולר. היא תשתתף בטורניר האחרון של השנה שיחל מחר בבאלי שבאינדונזיה ובו משתתפות 12 הטניסאיות שזכו בתארים השנה, אבל לא נכנסו למאסטרס.