הגוגלפון הראשון של סוני אריקסון: ה-X10 מסדרת ה-XPERIA

הגעתו לישראל של דגם ה-X10, שייצא ברבעון הראשון של השנה הבאה, עדיין לא ברורה, והמפעילות הסלולריות יחליטו בקרוב אם להשיקו ■ מוטורולה משיקה גירסה אירופאית למכשיר האנדרואיד שלה בשם MileStone

אחרי מוטורולה, סמסונג ו-HTC, הצטרפה היום גם סוני אריקסון למגוון גדול של יצרניות טלפונים שהחליטו להוציא לשוק סלולרי עם מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל. דגם X10 שיצא ברבעון הראשון של השנה הבאה שייך לסדרת הטלפונים החכמים של החברה - XPERIA.

ה-X10 מציע מסך מגע ענק בגודל 4 אינץ', מצלמת סטילס באיכות של 8 מגה פיקסל, מעבד במהירות 1 ג'יגה הרץ וזיכרון פנימי של 1 ג'יגה פלוס כרטיס זיכרון של 8 ג'יגה. מערכת ההפעלה תהיה גירסה 1.6 של גוגל ולא גירסה 2.0, שרק הוכרזה לפני מספר ימים.

סוני אריקסון X10


X10 מגיע בתקופה לא מוצלחת לסוני אריקסון, שסובלת כבר תקופה ארוכה מהשקות פושרות של מכשירים לקצה העליון של השוק. על-פי חברת המחקר IDC, סוני אריקסון מחזיקה נתח שוק עולמי של 4.9% ברבעון השלישי של השנה, לעומת 5.1% ברבעון השני של השנה ו-8.4% ברבעון השלישי אשתקד. מה שמציב אותה במקום הרביעי אחרי נוקיה, סמסונג ו-LG.

עד היום, מכשירים מסדרת ה-XPERIA לא הושקו בארץ. הגעתו של ה-X10 בישראל עדיין לא ברורה, וההחלטה של המפעילות הסלולריות אם להשיקו תיפול בשבועות הקרובים.

צריך לקוות כי ברס-אלקטרה, ייבואנית סוני אריקסון בישראל, תחליט כי הפעם היא מוכנה להשקיע ולהביא לכאן מכשיר, שיאפשר לה להתחרות בעולם של הטלפונים החכמים מול היצרניות השונות, תחום שהיא בדרך-כלל פחות פונה אליו בישראל.

מלבד סוני אריקסון, מוטורולה הכריזה השבוע על גירסה אירופאית למכשיר האנדרואיד שלה בשם MileStone. בסוף השבוע הציגה מוטורולה את הגירסה האמריקנית בשם DROID. והגירסה האירופאית תאפשר גם למדינות שמשתמשות ברשתות GSM לעבוד עם המכשיר, המגיע עם מקלדת נשלפת, מסך מגע בגודל 3.7 אינץ' ומערכת ההפעלה 2.0 של אנדרואיד.

ממוטורולה ישראל נמסר כי בארץ כבר נמצאות דוגמאות מסחריות לצורך תהליך הגיור לעברית והתאמת המכשירים לרשתות המפעילים, מתוך מגמה להשיקו בתחילת השנה הקרובה.