UBS מעלה את מחיר היעד לחברה לישראל ל-2,700 שקל

לאחר שבעלי המניות של החברה לישראל אישרו אתמול את תוכנית ההסדר הפיננסי של צים אומר מנכ"ל צים, רפי דניאלי: "כעת יותר מתמיד עלינו להתמקד בהענקת שירותים ברמה הגבוהה ביותר ללקוחותינו"

צים יוצאת לדרך חדשה: החברה לישראל אישרה את תוכנית ההבראה של צים לאחר שבעלי המניות של החברה לישראל אישרו אתמול את תוכנית ההסדר הפיננסי של צים. החברה לישראל תזרים לצים כ-450 מליון דולר. בעלי המניות אישרו גם רשת בטחון של 100 מליון דולר, כך שהסכום הכולל מגיע ללמעלה מחצי מיליארד דולר.

אחד האלמנטים המרכזיים של התוכנית הוא המרת ההון המוזרם ע"י החברה לישראל להון, דבר המקנה חיזוק משמעותי של ההון העצמי של צים אשר כעת עומדת על מבנה פיננסי חדש, איתן ויציב.

בעקבות ההסדר בצים מעלים היום כלכלני UBS את מחיר היעד למניית החברה לישראל ל-2,700 שקל לעומת מחיר יעד קודם של 2,500 שקל. המחיר החדש משקף למניה דיסקאונט של כ-5.9% ביחס למחיר הפתיחה של המניה הבוקר. כלכלני הבנק השוויצרי הותירו את המלצתם למניה "נייטרלי" . הכלכלנים מציינים כי על מנת לעמוד ביעדים ה-NPV (ערך נוכחי סדרתי) העתידי של תזרים המזומנים (שאינו כולל את 13 הספינות שיצטרפו בשנים 2014-15) צריך לעקוף את החוב הפיננסי בסך 2.1 מיליארד דולק ואת הזרמת ההון התלויה, המשמעות היא כי על ענף הספנות להשתפר במידה רבה מ-2011 והלאה בלי שיש מקום רב לטעויות.

כלכלני פסגות העלו אף הם את מחיר היעד למניה. "מחיר היעד הכלכלי שלנו לחברה לישראל הינו 3,180 שקל למניה המשקף דיסקאונט של 23%. הדיסקאונט הסחיר עומד על 19%", כותבת האנליסטית רונית חלימה ממחלקת המחקר.

"בעקבות ההתפתחויות", כותבת חלימה, "ביצעה המניה מהלך חיובי ביחס לשוק וחלק מהדיסקאונט הצטמצם. אנו איננו מוצאים לנכון לשנות את המלצתינו לחברה ומותירים המלצת תשואת שוק".

מה אומרים בכירי צים על ההסדר?

אלון רווה, סמנכ"ל הכספים של צים, אמר: "אישור התוכנית מציין את סיומו של מאמץ אינטנסיבי שנמשך מספר חודשים. "משמעות אישור ההסדר הינה השלמתו של מהלך רחב-הקף לחיזוק וייצוב מבנה ההון של החברה, מהלך שלמעשה הופך את צים לחברה שונה לחלוטין בכל הקשור למבנה הפיננסי שלה. "צים תקבל הזרמת הון של כמעט חצי מיליארד דולר מהחברה לישראל, ובנוסף לכך כחצי מיליארד דולר של מימון חדש, משלושה סינדיקטים בנקאיים בינלאומיים, לצורך רכישת האוניות החדשות של החברה.

מנכ"ל צים רפי דניאלי אמר: "אנו רוצים להודות לבעלי המניות שלנו, החברה לישראל, ולקבוצת עופר, על התמיכה והגיבוי חסרי הפשרות שהעניקו לצים. השלמת תוכנית ההבראה מביאה את צים למקום חדש לחלוטין במונחי יציבות פיננסית. עם השלמת ההסדר ערוכה צים לקראת יציאה מהמשבר וחזרה לרווחיות וצמיחה.

"כעת יותר מתמיד עלינו להתמקד בהענקת שירותים ברמה הגבוהה ביותר ללקוחותינו. אנו מחויבים להמשך פיתוח מערך שירותים רחב ומשופר, ואנו משוכנעים שהדבר יתרום במידה רבה להשגת היעד של הרחבת בסיס הלקוחות של החברה.

"אנו רוצים להודות ללקוחות הנאמנים שלנו אשר הפגינו אמון מוחלט בחברה והמשיכו להוביל מטענים בצים במהלך החודשים האחרונים למרות המשבר. אנו גאים במערך הלקוחות שלנו וכעת שואפים להמשיך ולהרחיבו".