אל ייאוש? אפריקה מזמנת אסיפת מחזיקי אג"ח ט' ליום הפדיון

מחזיקי האג"ח מקווים כי יהיה מתן דיווח על ידי החברה על מצב עסקי החברה ועל יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה במועדן ■ במקרה בו החברה תפרע במועד את יתרת החוב בגין אגרות החוב קודם למועד האסיפה, האסיפה לא תתקיים

לאחר שהושג הסדר החוב מול 12 מתוך 13 נציגויות מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל וימים ספורים לפני מועד הפדיון בגובה 500 מיליון שקל, מודיעה הערב (ה') החברה בדיווח לבורסה על זימון אסיפת מחזיקי אג"ח ט' ליום ג' הקרוב, יום מועד פדיון האג"ח.

מחזיקי האג"ח, המודעים לעובדה כי הפדיון ככל הנראה לא יתרחש, מקווים כי יהיה מתן דיווח על ידי החברה על מצב עסקי החברה ועל יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה במועדן. עם זאת, ההערכות הן כי בכלל לא בטוח שיגיע נציג של אפריקה ישראל.

סביר להניח, כי במועד כינוס האסיפה יחליטו המחזיקים האם לממן בעצמם את המשך המאבק מכספי הקרן והריבית העתידיים שאמורים לקבל, כיוון שעד היום אפריקה ישראל אמורה הייתה לכסות את ההוצאות.

החברה מציינת, כי במקרה בו תפרע במועד את יתרת החוב בגין אגרות החוב קודם למועד האסיפה, האסיפה לא תתקיים.

נזכיר כי רק אתמול קיימו מחזיקי אג"ח ט' מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה טען עו"ד גיא גיסין, המייצג את מחזיקי אג"ח ט', כי "לאפריקה יש את היכולת לשלם ואנו עומדים על כך שתעשה זאת. אנו דוחים את הצעת החברה להסדר חוב לאג"ח ט', ואם הסכומים לא יועברו עד יום שלישי נפעל בכל האמצעים המשפטיים כדי לגבות את החוב".

גיסין אמר עוד כי "לא מצאנו בעולם כולו מקרה שיש בו הסדר חוב וולנטרי שבו כל הנושים מסכימים. אנו לא רוצים להיות חלק מההסדר, ולא ייתכן שהחברה תסגור עם מי שיש לו אינטרס אחר משלנו, ואז תגיד לנו שזה take it or leave it".