ראש ממשלת בריטניה: "להטיל מיסוי פיננסי למניעת עוד משבר"

בראון לוחץ: "הגיע הזמן לשקול הטלת מיסוי פיננסי כגון תשלום ביטוח על עסקאות או על הסכמי הון, כדי לשמור על העולם מפני משבר נוסף" ■ דארלינג מזהיר: "עלינו להבטיח את עצמנו במטרה להימנע מקטסטרופה"

"הגיע הזמן לשקול הטלת מיסוי פיננסי כגון תשלום ביטוח על עסקאות או על הסכמי הון כדי לשמור על העולם מפני משבר נוסף", כך אמר ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון לשרי האוצר של 20 המדינות העשירות והמפותחות ביותר והמנהיגים הכלכליים של העולם שנפגשו במהלך סוף השבוע בסקוטלנד בכנס ה- G20 שאירחה בריטניה.

"הגיע הזמן לשקול האם אנו צריכים חוזה כלכלי וחברתי טוב יותר שישקף את האחריות הגלובלית של מוסדות פיננסיים כלפי החברה", הוסיף בראון והדגיש כי על כל המנהיגים הכלכליים בעולם ליישם אותם אמצעים כדי להבטיח את היציבות של המערכת הפיננסית הבינלאומית.

מצידו קרא שר האוצר הבריטי, אליסטר דארלינג, למשתתפים לפתח כלים על מנת להילחם בבועות הנכסים. "עלינו להבטיח שלא נגיע למצב שבו הלחץ ילך ויגבר ובסיום התהליך אנו עלולים להגיע לקטסטרופה", כך הזהיר דארלינג בראיון שהעניק לסוכנות "בלומברג".

בנוסף הוא קרא דארלינג למשתתפים בפתח הכנס להגיע להסכם לגבי חלוקת העלות של הלחימה בשינויי האקלים לפני כינוס האו"ם בנושא התחממות כדור הארץ בחודש הבא.