מאיר שמיר לא יזרים כסף ל-EVS - החברה מחפשת מימון

EVS הודיעה כי תרחיב דיונים עם הבנקים וגורמים נוספים שעשויים להזרים לה מימון חלופי ■ מבטח שמיר נכנסה להשקעה ב-EVS בשנת 2005 ■ מחיר המניה בעסקה היה אז 50 סנט, לעומת כ-9 סנט למניה היום

האם מאיר שמיר התייאש מ-EVS ? החברה, שבשליטת מבטח שמיר, הודיעה בסוף השבוע שבניגוד לדיווחים קודמים, החברה האם לא תשקיע בה 1.3 מיליון דולר. EVS ציינה שהיא תרחיב את הדיונים שלה עם הבנקים ועם גורמים נוספים שעשויים להזרים לחברה מימון חלופי.

בדו"ח השנתי של אלביט מערכות ראייה לשנת 2008, החברה הזהירה שבמידה שלא תקבל את המימון ממבטח שמיר, ולא תצליח גם בניסיונות לשכנע את בנק הפועלים ובנק לאומי לארגן מחדש את מבנה החוב שלה, הנכסים שברשותה לא יספיקו להון החוזר ולהוצאות ההוניות שלה לתקופה של שנה. "אנחנו מבצעים תוכנית התייעלות ונמשיך הלאה", אמר היום ל"גלובס" המנכ"ל, רן אייזנברג, בהתייחס למצב.

EVS (אלביט מערכות ראייה) מפתחת ומייצרת מערכות אופטיות וקוליות לבחינת איכות, אשר מיועדות להגברת היעילות בייצור ושיפור איכות המוצר. החברה נסחרת "מעבר לדלפק" בארה"ב, לפי שווי שוק של חמישה מיליון דולר. מבטח שמיר מחזיקה ב-29.3% מהון המניות שלה, והייתה אמורה להזרים לה את ההון כחלק מגיוס בסך חמישה מיליון דולר.

לחברה יש עבודה - לא רק פיננסית

מבטח שמיר נכנסה להשקעה ב-EVS בשנת 2005, כשרכשה מניות מבעלי המניות הקיימים ובמקביל הונפקו לה מניות נוספות. מחיר המניה בעסקה היה אז 50 סנט, לעומת כ-9 סנט למניה היום. מי שכיהן אז כיו"ר החברה היה ניר אלון, שהכיר את מאיר שמיר מעולם הכדורגל: אלון שיחק בקבוצת הפועל פתח תקווה, כששמיר היה בעלי הקבוצה והספונסר שלה. אלון מכהן עדיין כדירקטור ב-EVS ומחזיק בכ-6% ממניותיה.

בינתיים נראה של-EVS יש עבודה לא רק בתחום הפיננסי. ביולי האחרון מונה אייזנברג למנכ"ל EVS, לאחר שהמנכ"ל הקודם, דוד גל, הודיע על פרישה לאחר שלוש שנים. גל נשאר בתפקיד יו"ר החברה, אלא שלפני שבועיים הוא פרש גם מתפקיד זה, ו-EVS הודיעה שיו"ר חדש ימונה תוך מספר שבועות.