בלוק נוסף של מניות בזק בדרך לשוק - והפעם בגלל אופציות

עובדי החברה שקיבלו אופציות ב-2005 יוכלו למכור את המניות החל מיום ראשון ■ הערכות בשוק: הבלוק, שהיקפו כ-1.5% מסך מניות בזק, לא ישפיע על המניה

בלוק נוסף של מניות בזק עושה דרכו לשוק ההון. לאחר שבעלי עניין בבזק מכרו בחודשים האחרונים מניות שהיוו כ-27% מהון המניות של בזק, בלוק קטן יותר ישוחרר לשוק ביום ראשון הקרוב בשל תוכנית אופציות לעובדים משנת 2005, כאשר העובדים יהיו חייבים לממש את האופציות ולמכור את המניות ככל הנראה עד ה-10 בדצמבר.

גודלו של הבלוק האמור הינו כ-40 מיליון מניות המהוות כ-1.5% מהון המניות של בזק. ההערכה הרווחת בשוק היא כי לא צפוי לחץ על המניה בעקבות המכירות, שכן בחודשים האחרונים שוחררו לשוק כמויות גדולות הרבה יותר של מניות בעלי עניין והמשקיעים רכשו את המניות בהתלהבות, מקומיים וזרים גם יחד. כמו כן, ניסיון העבר מלמד שעובדי בזק לא מגיעים לשוק כבלוק אחד ולכן ההשפעה על המניה מינורית, אם בכלל.

"מדובר באופציות שהעובדים קיבלו מהמדינה בעבות ההפרטה ולכן המהלך לא מדלל את בעלי המניות הקיימים", אמר האנליסט ערן יעקובי מלידר שוקי הון. "אחרי המימוש הזה של העובדים אמור להיות שקט לתקופה ממושכת מבחינת לחצים של היצע על בזק. אני מעריך שהמניה אמורה להגיב לכך בחיוב". יעקובי מסקר את בזק בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 9.6 שקלים למניה, הגבוה בכ-13% על מחיר השוק.

נזכיר כי רק ביום חמישי האחרון מכר כונס הנכסים של גד זאבי את יתרת מניות בזק שהיו בבעלותו, אשר היוו כ-7% מהון המניות. המניות, בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל, הועברו לבנק ההשקעות UBS, אשר הפיץ אותן לקונים מקומיים וזרים. בכלל, כל ההפצות של מניות בעלי העניין בחודשים האחרונים לא השפיעו על המניה, אשר ממשיכה להיסחר ברמות שיא.

ההפצה האחרונה של זאבי בוצעה בדיוק באותו יום בו החברה פרסמה דו"חות כספיים טובים מהצפוי, מה שהקל על ההפצה. בזק סגרה את הרבעון השלישי ברווח של 2.1 מיליארד שקל בעיקר בזכות רווח חד פעמי גבוה של 1.5 מיליארד שקל עקב הוצאת yes מהדו"חות המאוחדים שלה. בזק מנוהלת על ידי אבי גבאי והיא נסחרת בבורסה לפי שווי שוק של כ-22.3 מיליארד שקל. באחרונה רכש איש העסקים שאול אלוביץ' את השליטה בבזק תמורת 6.5 מיליארד שקל, בעסקה שהוכתרה הגדולה ביותר בענף התקשורת בישראל.