מסתמנות 2 מניות חדשות בת"א 25

החדשות הטובות הן למצטרפות, המדד עצמו עלול לסבול לתקופת מה מתנודתיות

הרבה שנים התלוננו על שכך בנוסף להיותנו מדינה קטנה ומוקפת אויבים, לא בורכנו במחצבי טבע בשטחנו. מאז התוודענו לכיל - ענקית הדשנים הישראלית, החל מהשנה נהפכנו גם למעצמת גז, ואם מגמת ימים אלה תימשך, אנו צפויים לקבל החל מינואר מנת גז ענקית במדד המעוף.

איך שגלגל מסתובב לו! היו תקופות שבהן מדד תל אביב 25 נשלט בידי חברות פיננסיות - בנקים וחברות ביטוח הציפו את המדד. לאחר מכן שלטו בו חברות האחזקה מסוג אי.די.בי פיתוח, אי.די.בי אחזקות, קרדן ועוד. לאחר מכן הגיעו חברות הטכנולוגיה (אלווריון , וריפון) וחברות הנדל"ן והנה הגיע תור הזהב של הגז.

כפי שזה נראה היום, העדנה הגיע לענף האנרגיה הישראלי. אם היו מחליטים על חילופי מדדים היום, הרי שמניות שותפויות הגז דלק קידוחים ואבנר נכנסות למדד (בנוסף לגזית גלוב ) ומחליפות חברות ותיקות כמו אפריקה ישראל , הראל ואורמת (עוד נציגה של הענף).

ההחלטה תתקבל בעוד חודש מהיום (אמצע דצמבר) ודברים יכולים להשתנות, אך אם מגמת העליות החדות של חברות הגז מימים אלה תימשך, הרי שיש סיכוי טוב להחלפה. אם זה יהיה המצב נקבל את החברות (שותפויות) האחיות דלק קידוחים ואבנר שהן זהות מבחינת עיסוקן והחברה האם קבוצת דלק (סבתא רבא ליתר דיוק) שחלק גדול משוויה היום מגיע דרך מגזר זה ודרך אותן חברות בשרשור.

חדשות טובות לחברות

מבחינת השותפויות דלק קידוחים ואבנר מדובר בחדשות טובות. בשנים הבאות הן צפויות לממן השקעות עתק ולגייס הון לפיתוח הפרויקטים תמר ודלית בהיקף מאות מליוני דולרים לכל חברה.

מרכזיות החברות והחשיפה שלהן, יתרמו ליכולתן להשיג תנאים טובים יותר.

תנודתיות מה

נתוני ההעבר מורים שסטיות התקן של המצטרפות החדשות (בפוטנציה) גבוהות משמעותית מסטיית התקן של מדד המעוף ומרבית החברות בו. ייתכן שהכללת המניות תהפוך את המדד לתנודתי יותר בטווח הקצר. אולם לא סביר שהתנודתיות העתידית בחברות הללו תהיה גבוהה כפי שהייתה לאחר מציאת מאגרי הגז.

בטווח הרחוק יותר, כאשר החברות יתחילו להניב תזרימים מהותיים אף יותר מאלו שהן מניבות כיום, נראה שתי חברות יציבות, פרות מזומנים, המחלקות את רווחיהן כמקובל בשותפויות אשר עשויות דווקא להיות עוגן יציב במדד.

למרות שהמדד יהיה "משעמם" יותר הוא דווקא עשוי להיות יציב יותר לאורך זמן.

  • יובל זעירא הוא שותף מנהל בחברת ערך מוחלט לייעוץ פיננסי וניתוח חברות.
  • האמור לעיל אינו מהווה המלצה להשקעה או תחליף לייעוץ אישי המתאים לכל אחד.