שיפור נוסף בתוצאות "מעריב" ברבעון השלישי

החברה צמצמה את ה-EBITDA השלילי ל-0.9 מיליון שקל בלבד ברבעון השלישי של השנה, בהשוואה ל-EBITDA שלילי של 11.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

מעריב החזקות הגישה היום (ג') את דו"חותיה הכספיים, שמהם עולה כי החברה סיימה את הרבעון השלישי של 2009 בהפסד של 11.2 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 23.4 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.

ברבעון השלישי של השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-98.4 מיליון שקל - לעומת 90.1 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, ולעומת 107.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

החברה הצליחה לשפר את שיעור הרווחיות הגולמית בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אשר עמד על 26.2% לעומת 20.5% ברבעון המקביל. הרווח הגולמי של החברה ברבעון המדווח הסתכם ב-25.9 מיליון שקל - לעומת 22 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ולעומת 15.3 מיליון שקל ברבעון השני של השנה.

השיפור ברווח הגולמי הוא פועל יוצא של יישום תוכניות ההנהלה לקיצוץ משמעותי בהוצאות החברה, ובעיקר צמצום בהוצאות השכר.

כמו כן, דיווחה "מעריב" על צמצום משמעותי של ה-EBITDA השלילי, שעמד על 0.9 מיליון שקל ברבעון המדווח - זאת בהשוואה ל-EBITDA שלילי של 11.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההוצאות התפעוליות הכוללות של החברה ברבעון המדווח הסתכמו ב-108.9 מיליון שקל - לעומת 126 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ולעומת 111.4 מיליון שקל ברבעון השני של השנה.

ההפחתה המשמעותית בהוצאות החברה הכוללות הינה הגורם העיקרי לצמצום ההפסד התפעולי של החברה ברבעון המדווח: 8.1 מיליון שקל - לעומת 18.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ולעומת 23.5 מיליון שקל ברבעון השני של החברה.

בנוסף, ברבעון המדווח הצליחה החברה לשפר משמעותית את התזרים השלילי מפעילות שוטפת - 3.5 מיליון שקל - לעומת 11.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ולעומת 14.1 מיליון שקל ברבעון השני של השנה.

במהלך הרבעון השני של השנה העניקה החברה לעובדים אופציות בהיקף של עד 5% מהון מניות של החברה (על בסיס דילול מלא), וזאת בין היתר כפיצוי על ויתור העובדים על חלק משכרם.

"מעריב" מתכוננת בימים אלה לגיוס הון של עשרות מיליוני שקלים, כשהמטרה הראשונית היא עמידה בתשלום האג"ח הקרוב במארס 2010, בהיקף כ-30 מיליון שקל. דירוג האג"ח נכון לעכשיו עומד על "CC" עם תחזית שלילית. התשואה לפדיון משקפת את חשש המשקיעים מאי-עמידה בתשלום: 58.2%.

השבוע תושק מהדורת סוף השבוע הראשונה של "ישראל היום", וב"מעריב", על-פי דו"ח הדירקטוריון, צופים כי "הדבר יגביר את התחרות בענף ועלול להשפיע לרעה על תפוצת מהדורת סוף השבוע של 'מעריב'".