הפרמיה של סוחרי השלדים: מניית לייזר דטקט קפצה ב-101%

מי שנכנס לעניינים בחברה ורכש את השליטה מידי צ'פטר 11 הם סוחרי השלדים מני מור, זאב ברונפלד ומני מור

איזה פעילות יכניסו סוחרי השלדים זאב ברונפלד ומני מור ללייזר דטקט ? התשובה לכך עדיין לא ידועה, אבל נראה כי המשקיעים בבורסה של תל אביב לא מאוד מוטרדים מכך, והיום הם הזניקו את מניית החברה בלא פחות מ-101% במחזור של 3.8 מיליון שקל.

לייזר דטקט הייתה בעבר הלא רחוק חברת מו"פ מבטיחה, בבעלות ITL הבורסאית (בעבר לייזרים). היא פיתחה מערכת לתחום ביטחון פנים, המאפשרת לזהות חומרי נפץ וסמים, ומערכות אזרחיות המאפשרות לנטר מינרלים במכרות פחם. בשנת 2007 היא הפכה לציבורית תוך גיוס 32 מיליון שקל באג"ח להמרה ומניות, לפי שווי חברה של 65 מיליון שקל.

אך בשנתיים שחלפו מאז החברה צברה הפסדים, ובתחילת חודש אפריל קנתה אותה חברת צ'פטר 11 תמורת 20 אלף שקל בלבד. אולם גם החברה הזאת לא הצליחה להבריא אותה. בחודש שעבר נגמרו המזומנים בקופה, והמנכ"ל, רון משלי, הודיע כי הוא עוזב את החברה. היום פוטרו עובדי החברה, שמונים פחות מעשרה איש.

מי שנכנס כאמור לעניינים ורכש את השליטה מידי צ'פטר 11, הם סוחרי השלדים מני מור וזאב ברונפלד, המוכרים בשוק ההון מהרפתקאות קודמות בחברות ביוסל וביומדיקס , וכן יונתן מלכה, שכיהן בעבר כמנכ"ל חברת החיתום של מיטב. השלושה רכשו את מניותיה של צ'פטר 11 תמורת עשרת אלפים שקל וכן כשליש מסדרת האג"ח, שהיקפה היום הוא כ-5 מיליון שקל. שוויה של לייזר דטקט לאחר העלייה היום עומד על 11 מיליון שקל.