חוזה חדש לטאואר עם פוטנציאל הכנסות של עשרות מיליוני דולרים

במקביל, החברה הגישה תשקיף מדף שיאפשר לה לגייס עד 30 מיליון דולר ■ סמנכ"ל הכספים ל"גלובס": התשקיף לא נועד להחזר חובות אלא לניצול הזדמנויות בעתיד

חוזה חדש לחברת השבבים הישראלית טאואר : החברה דיווחה היום (ה') על שיתוף פעולה עם חברת טאנר (Tanner EDA), במסגרתו ימכרו החברות חבילת תכנון (PDK) עבור מתכנני מוצרים אנלוגיים/מעורבי-אותות. היקף העסקה לא דווח, אולם בשוק מעריכים כי החוזה יניב לטאואר הכנסות של כ-10 מיליון דולר מדי רבעון החל משנת 2012 או מ-2013.

שיתוף פעולה זה יאפשר ללקוחות טאנר שימוש בפלטפורמת ניהול צריכת הספק (Power Management) הייחודית של טאואר בטכנולוגיות 0.18 ו-0.35 מיקרון וללקוחות טאואר-ג'אז גישה לכלי התכנון של טאנר, ובכך יקבלו פתרון תכנון מקיף למעגלים משולבים.

"טאנר מציעה את השילוב המושלם של מחיר וביצועים, גמישות ויכולת הפעולה ההדדית העונה על הצרכים של הלקוחות שלנו", אמר אורי גלצור, סמנכ"ל מרכז התכנון VLSI של טאואר. "הודות לשיתוף הפעולה עם ספקי EDA כגון טאנר, אנו יכולים לספק ללקוחותינו המשותפים פלטפורמת ניהול צריכת הספק מתקדמת ויכולות תכנון מותאמות אישית כדי להשיג תכנונים נוחים יותר לחיזוי. יכולות אלה יאפשרו ללקוחותינו להקטין את משך תהליך התכנון ועל-ידי כך לקצר את זמן ההגעה לשוק של פתרונות ה-PM הייחודיים ובעלי הביצועים הגבוהים שלהם".

מיזוג נוסף בדרך?

במקביל, טאואר הגישה הלילה ל-SEC (רשות ני"ע בארה"ב) תשקיף מדף המאפשר לה לגייס עד 30 מיליון דולר בשנתיים שלאחר אישור התשקיף. ההערכה היא כי ל-SEC ייקחו כ-6 חודשים עד שיאושר התשקיף. כזכור, בחודש ספטמבר גייסה טאואר כ-20 מיליון דולר ממוסדיים בישראל באמצעות הנפקת מניות, כאשר את ההנפקה הוביל כלל פיננסים. בכך, טאואר ניצלה לחלוטין את התשקיף הקודם שלה.

"אין לנו כרגע הצעת גיוס ספציפית מגורם כלשהו ואיננו מתכוונים להשתמש בתשקיף שהגשנו כדי להחזיר חובות", אומר ל"גלובס" אורן שירזי, סמנכ"ל הכספים של טאואר. שירזי מבהיר כי הגשת התשקיף נעשתה בעידוד הדירקטוריון והוא נועד לשמש את החברה לביצוע מיזוג או רכישה בעתיד.

"ב-9 בנובמבר כשערכנו את שיחת הוועידה עם המשקיעים, ראסל אלוונגר (מנכ"ל טאואר - ע.ב.י) הזכיר שהוא בוחן אפשרויות רכישה ומיזוג עם מפעלים דומים, בסגנון של המיזוג שעשינו עם ג'אז", הוסיף שירזי. "כשאתה רוצה לרכוש חברה או להתמזג אתה צריך לשים כסף על השולחן. ברכישה של ג'אז שמנו על השולחן 20 מיליון דולר במניות. היום יש לנו בקופה 52 מיליון דולר. אנחנו תמיד רוצים לשמור על 'כרית' של 20-25 מיליון דולר כך שיש לנו כסף פנוי לניצול הזדמנויות עתידיות והתשקיף אמור לשמש כגיבוי".