אובמה: "הביקור שלי באסיה - זריקת עידוד למשק האמריקני"

נשיא ארה"ב בסיכום ביקור בן שמונה ימים במדינות אסיה: "השיחות עם מנהיגי אסיה ייצרו אלפי מקומות עבודה חדשים ויפתחו שווקים חדשים למוצרי הטובין של ארה"ב"

ביקורו בן שמונה הימים של ברק אובמה בארה"ב לא הביא להצלחות מוחשיות לכלכלת ארה"ב, אך הנשיא האמריקני טוען כי השיחות עם מנהיגי אסיה ייצרו אלפי מקומות עבודה חדשים ויפתחו שווקים חדשים למוצרי הטובין של ארה"ב.

אובמה הציג את הביקור שלו באסיה, שהתחיל בטוקיו והסתיים בסיאול, כהצלחה שתביא להתאוששות מהירה יותר של המשק האמריקני.

"אסיה היא המקור הגדול ביותר שיש לנו לרכישת סחורה ושותפת הסחר הגדולה ביותר שלנו - מדובר בהיקף מסחר שתומך במיליוני מקומות עבודה בארה"ב", אמר אובמה בתוכנית הרדיו השבועית שלנו, ששודרה מסיאול, בירת דרום קוריאה.

הנשיא האמריקני הגדיר את הביקור שלו באסיה כהיכרות חדשה בין ארה"ב לשותפות הסחר שלה באסיה, ובראשן סין.

נציין כי סין הינה בעלת החוב הגדולה ביותר של ארה"ב, כשהיא מחזיקה אג"ח ממשלתי של ארה"ב בהיקף 800 מיליארד דולר - מה שמעניק לה עמדת כוח יוצאת דופן ביחסים הכלכליים והדיפלומטיים בין שתי המדינות.

אובמה אמר לאזרחי ארה"ב כי לא ניתן למצוא פתרון למשבר האקלים ולבעיית האנרגיה ללא שת"פ עם מדינות אסיה פסיפיק. הנשיא הוסיף ואמר כי לדיונים שערך באסיה יש השפעה ישירה על הביטחון הלאומי של ארה"ב.

"היתה לנו התקדמות בשיחות עם רוסיה וסין בכך ששלחנו מסר משותף לאיראן וצפון קוריאה המדגיש כי עליהם לעמוד בהתחייבויות הבינלאומיות שלהם ולוותר על נשק גרעיני - אחרת הם יישאו בתוצאות".