ה'פד' ביקש מ-9 בנקים להגיש תוכניות להחזרת הכספים לממשל

החברות יוכלו להחזיר את כספי הסיוע הממשלתיים (TARP) בקרוב אם הן יצליחו לגייס הון בשוק הפרטי שיגדיל את הלימות ההון שלהן ויאפשר להן לעבור את מבחני העמידות

הפדרל ריזרב ביקש מ-9 בנקים שהיו חלק ממבחני העמידות מוקדם יותר השנה, להגיש תוכניות להחזרת ההון שקיבלו מהממשל. כך לפי מקור המקורב לנושא שביקש להשאר אנונימי.

לפי המקור, הבנק המרכזי בארה"ב ביקש החודש מבנק אוף אמריקה ומ-8 בנקים נוספים למסור לו את התוכניות, כולל לוח זמנים. לדבריו, החברות יוכלו להחזיר את כספי הסיוע הממשלתיים (TARP) בקרוב אם הן יצליחו לגייס הון בשוק הפרטי שיגדיל את הלימות ההון שלהן ויאפשר להן לעבור את מבחני העמידות.

"אם תהיה תוכנית ולוח זמנים, הרי שזה יהיה מסר מצויין לשוק", אמר ג'ואל קון מ-לייקשור קפיטל. "זה יאותת על כך שהבנקים יכולים לעמוד בזכות עצמם".

דרישתו של ה'פד' עשויה להגביר את הלחץ על הבנקים, שרגילים לגמישות סביב המועדים וההליכים שכרוכים בהחזרת ההון לממשל. ביחד, תשעת הבנקים קיבלו כ-142 מיליארד דולר בכספי חילוץ.

עם הבנקים שלקחו חלק במבחני העמידות וטרם החזירו את הכסף נמנים בנק אוף אמריקה , PNC , סיטיגרופ , GMAC, ו-וולס פארגו . בין אלו שהחזירו את הקרב נמצאים גולדמן זאקס, מורגן סטנלי ו-ג'י פי מורגן.