שלמה אליהו: "אחגוג את השליטה בבנק לאומי"

אליהו, בהתייחסו לכוונתו להשתלב בגרעין השליטה של לאומי: "אין הבדל בניהול סיכונים של בנקים וחברות ביטוח, ובזה אין כמו שלמה אליהו"

"בעולם כולו ביטוח ובנקאות זה היינו הך, אין הבדל בניהול סיכונים של בנקים ושל חברות ביטוח ובניהול סיכונים אין כמו שלמה אליהו. תבדקו את זה בתוצאות של אליהו מול תוצאות חברות הביטוח הגדולות. ביטוח ובנקאות זה מקצוע ומי שמקצועי יודע איך לפעול", כך אמר שלמה אליהו, הבעלים והמייסד של חברת הביטוח אליהו, בהתייחס לכוונתו להשתלב כגורם מרכזי בגרעין השליטה של בנק לאומי , וכמסר לבנק ישראל.

את הדברים אמר אליהו בוועידת "עדיף" התשיעית, כשקיבל אות הוקרה על פועלו בענף הביטוח, והוסיף כי "אגיע גם לזה, ואחגוג את השליטה בבנק לאומי".

שירות ויציבות

יעקב רוזן, מנכ"ל מבטחים החדשה - קרן הפנסיה החדשה הגדולה בשוק - אמר באחד הפאנלים כי "הבעיה האסטרטגית הגדולה שיש לטפל בה ביחס לשוק הפנסיוני היא לא השאלה התפעולית-מיכונית שתיפתר, אלא הטמעת התפיסה של מהי הפנסיה בקרב הציבור. זה האתגר הגדול. חשוב להבהיר לציבור החוסכים שחשוב להתחיל בחיסכון לפנסיה כבר בגיל צעיר".

לעומתו אייל לפידות, מנכ"ל הפניקס , רואה בסוגיית השירות את האתגר הראשי. "כל ענף הביטוח והחיסכון לטווח ארוך עובר תהליך שינוי ונמצא בהתכנסות לשיווי משקל ב-10 שנים האחרונות, ואחת הבעיות המשמעותיות היא בעיית השירות. אני רואה את רמת השירות כנושא אסטרטגי שצריך לשפר ברמה השוטפת", אמר לפידות.

יואב בן אור, המשנה לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, התייחס בפאנל לסוגיית חשיבות היציבות של חברות הביטוח למול זכויות הצרכן ואמר כי "אגף שוק ההון נוטה מאוד להגנה על הצרכנים אך היציבות היא כלי לשמירה על הצרכן".

מגדל - חברת הביטוח של העשור

במסגרת הוועידה פורסמו נבחרי השנה של עיתונאי הביטוח, כשמגדל זכתה לתואר חברת הביטוח של העשור ושלושת המפקחים על הביטוח - ציפי סמט, אייל בן שלוש וידין ענתבי - נבחרו כדמויות המשפיעות על הענף בעשור. כמו כן, חברת הביטוח ל-2009 היא הראל; קרן הפנסיה של השנה היא מיטבית-עתודות של כלל ביטוח; גוף הגמל של השנה הוא בית ההשקעות דש; מוצר השנה הוא שיטת הפניקס; מהלך השנה הוא קליטת קופות פריזמה בפסגות; סוכנויות השנה הן מבטח סימון ודוידוף ניהול הסדרים פנסיוניים; ומערך הייעוץ הבנקאי המוביל הוא של לאומי.