נעילה חיובית בבורסה באחד-העם: הפועלים עלתה ב-1.8%

גלובס tv דיסקונט עלתה ב-2.3% לאחר המלצה אוהדת מדויטשה בנק ■ לאחר הדו"חות: מניית פז ירדה ב-0.9% ושטראוס ירדה ב-1% ■ זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס": "מגמת העלייה מתחזקת"

הבורסה בת"א נסחרה היום (ד') במגמה חיובית, בהובלת מניות הבנקים ונוכח הסנטימנט החיובי בשוקי העולם. העליות אף התגברו לאחר פרסום נתוני מאקרו טובים בארה"ב, אך לקראת סיום המסחר המקומי התמתנו במקצת ופיספסו את הרמות הגבוהות של היום. ברקע המשיכו דו"חות כספיים חשובים לזרום לשוק, והיום הגיע תורן של בנק הפועלים , שטראוס , גזית גלוב ומבני תעשיה להיות בין המדווחות. מחזור המסחר הסתכם ב-1.85 מיליארד שקל. נזכיר, כי מחר (ה') עם פתיחת המסחר בת"א ייפקעו האופציות על מדדי המעו"ף והבנקים.

בוול סטריט ננעל אמש המסחר בירידות קלות של עד 0.3%, אולם הבוקר באסיה נסחרו המדדים בעליות של 0.5%-2.1%. באירופה נרשמות עליות של 0.7%, והחוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט סימנו על עלייה של כ-0.7% לאחר פרסום נתוני מאקרו טובים מעבר לים - וברמות אלו פחות או יותר נפתח המסחר. הצריכה הפרטית עלתה באוקטובר ב-0.7% לעומת הצפי לעלייה של 0.5%. נזכיר כי הצריכה הפרטית מהווה כ-70% מצמיחת התמ"ג בארה"ב, ומכאן חשיבות הנתון. התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירדו יותר מהצפי המוקדם.

מעט יותר משבוע אחרי הפרסומים המעודדים על הצמיחה במשק, פירסמה היום (ד') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עוד חדשות טובות: שיעור האבטלה (שיעור הבלתי מועסקים) בישראל ירד ברבעון השלישי ל-7.8% מ-8% ברבעון השני. מספר המועסקים במשק הגיע ל-2.779 מיליון - לעומת 2.761 מיליון ברבעון השני. בהשוואה לרבעון השלישי ב-2008 לא חל שינוי במספר זה. עפ"י הפרסום, "נתונים מסקר כוח אדם לרבעון השלישי", אחוז הבלתי מועסקים בקרב בני 25-64 ירד ל-6.7% מ-7.1% ברבעון השני. שיעור הגברים הבלתי מועסקים היה 7.7%, לעומת 7.8% ברבעון הקודם, ושיעור הנשים הבלתי מועסקות היה 8% - לעומת 8.1% ברבעון הקודם.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", ממשיך להעריך כי המגמה בשוק עודנה מגמת עלייה, והיא אף התחזקה במעט בימים האחרונים. "נראה שההתנגדות למדד המעו"ף באזור ה-1,080 נקודות באמת 'תפסה'. אולי העלאת הריבית של פישר תרמה לתחושת החשיבות והחרדה שההתנגדות הזו יצרה. מדובר בהתנגדות אבל לא כל כך דרמטית. עוד תחנת עצירה ובדיקה במסגרת מגמת העליה שדווקא הצליחה להתחזק קצת. בטווח הקצר, המהלך מעל 1,070 נק' והתמיכה מעל רמה זו הם סימן שורי שקורא תיגר על ההתנגדות. העובדות החשובות הן שהגדרת המגמה נשארת מגמת עלייה, שעוצמת העלייה התחזקה קצת ושהתמיכה הקריטית היא ב-1,040 נק'. תמיכה זו חשובה יותר ומשמעותית יותר מההתנגדות באזור ה-1,080 נק'. מהלך מתחת ל-1,040 נק', אם יתרחש (וזהו לא התרחיש הצפוי כרגע) יחשב סימן לשינוי מגמה. מהלך מעל 1,090 נק' ותמיכה מעל 1,090 יחשבו סימן להאצת מגמת העלייה".

פרטנר מגייסת הון

מניות הבנקים נסחרו על רקע פרסום הדו"חות הכספיים של בנק הפועלים . הבנק דיווח על ירידה של 3.6% ברווח הנקי ל-425 מיליון שקל, בעיקר בגלל זינוק בהפרשות לחובות מסופקים בגין חובותיו של לב לבייב.

בנק דיסקונט זכה לחדשות טובות מכיוונו של דויטשה בנק. בסקירה מקיפה על מניות הבנקים מניית דיסקונט מוזכרת כמניה המועדפת עליו בשוק הישראלי. את מניית בנק דיסקונט מסקר הרוורד בהמלצת "קנייה" ומחיר היעד משקף מכפיל 7.4 על הרווח הצפוי בשנה הבאה ומכפיל הון של 0.7.

בכלל, מניות הפיננסים ריכזו היום עניין רב לאחר שאתמול דיווחה חברת הביטוח הפניקס הגדילה את אחזקותיה בבית ההשקעות אקסלנס . הפניקס רכשה בעסקה מחוץ לבורסה כ-780 אלף מניות אקסלנס, המהווים 4.58% מהון מניותיה, בתמורה ל-43.2 מיליון שקל, קרי במחיר של 55.55 שקל למניה.

מניית אפריקה המשיכה להיסחר על רקע סימני השאלה בדרך להסדר החוב. אתמול נודע כי ורדה אלשיך, שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, זימנה דיון ל-2 בדצמבר בסוגיית הסדר החוב של אפריקה. אלשיך תכריע אם אפריקה היא חדלת פירעון או לא, החלטה שתשפיע על המשך הדרך בהסדר החוב, בייחוד בכל הקשור לאג"ח ט' שמנסים לטרפד את ההסדר.

עדיין בנדל"ן, מבני תעשייה דיווחה היום על רווח נקי של 111 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת הפסד של 70 מיליון שקל ברבעון המקביל. בצהריים אמורה גזית גלוב לפרסם גם היא את הדו"חות הרבעוניים.

שטראוס נסחרה גם היא על רקע הדו"חות. החברה דיווחה על רווח נקי של 64 מיליון שקל, קיטון של 34.7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מנגד, הרווח התפעולי עלה ב-2% ל-159 מיליון שקל ותזרים המזומנים מפעילות שוטפת זינק ל-179 מיליון שקל מ-48 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בקרב מניות התקשורת, פרטנר נסחרה על רקע ההודעה על התחלת שימועים בשבוע הבא לקראת פיטורי 150 עובדים עד סוף השנה. כוונת החברה להתחיל את 2010 כאשר סאגת הפיטורים מאחריה. במקביל, החברה מתכננת היום גיוס הון באמצעות הנפקה פרטית של 360 מיליון שקל עד מיליארד שקל.

בזירת האגרו-כימיה, כי"ל המשיכה לבלוט בעקבות פרסום הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השלישי טתמול . החברה דיווחה על רווח נקי של 257 מיליון דולר, ירידה של 67% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ואולם, החברה עקפה את התחזיות המוקדמות שעמדו על 234 מיליון דולר. בנק ההשקעות דויטשה בנק הגיב היום לדו"ח כל כי"ל, ואמר כי "הרבעון השלישי מסמן את תחילת ההתאוששות בביקושים לאשלג בהודו וברזיל". הבנק העלה את מחיר היעד שלו למניית כי"ל ל-48 שקל והותיר המלצת "החזק".

[לאתר המעו"ף]