רווחי כי"ל החזיקו את החברה לישראל מעל למים: צים רשמה הפסד עתק של 208 מיליון דולר ברבעון

החברה לישראל הפסידה 11 מיליון דולר ברבעון - לעומת רווח של 253 מיליון דולר ברבעון המקביל ■ הכנסות צים צנחו בכמעט 50% ל-596 מיליון דולר ■ כי"ל הרוויחה כ-257 מיליון דולר, בז"ן - 100 מיליון דולר ■ ניר גלעד: "אישור הסדר החוב היה תנאי הכרחי להמשך פעילותה הסדירה של צים"

לאחר שהסדר החוב של צים לא ירד מהכותרות בתקופה האחרונה, מפרסמת הבוקר (ה') לפני פתיחת המסחר חברה לישראל את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה.

בשורה התחתונה, מדווחת החברה על הפסד של כ-11 מיליון דולר לעומת רווח של כ-253 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

כמדי רבעון, נחשפות תוצאותיה של חברת הספנות הפרטית צים בדו"חות החברה לישראל, עוד לפני שהושג הסדר החוב. במסגרת ההסדר, שנחתם בתחילת נובמבר, תזרים החברה לישראל 550 מיליון דולר לצים, שהיקף חובותיה באג"ח מסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

הפסדי צים מעמיקים

מהדו"חות הנוכחיים ניתן ללמוד כי את הרבעון השלישי סיימה צים בהפסד (המיוחס לבעלי המניות בחברה לישראל) של 208 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 61 מיליון דולר ברבעון המקביל. הצפי להפסדי צים עמד על כ-120 מיליון דולר. הכנסותיה הרבעוניות של צים צנחו בכמעט 50% והסתכמו ב-596 מיליון דולר.

מחזור ההכנסות של צים ברבעון השלישי הסתכמו בכ-596 מיליון דולר לעומת סך של כ-1.18 מיליארד דולר ברבעון המקביל. הקיטון נובע בעיקרו מירידה בכמויות, ירידה בדמי ההובלה וירידה בהכנסות חברות בנות. מחיר ההובלה הממוצע למכולה ירד ברבעון השלישי של תקופת הדוח בשיעור של כ-31% מכ-1,493 דולר למכולה לכ-1,027 דולר והכמות המובלת ירדה בשיעור של כ- 31% . הכמות המובלת ברבעון השלישי הסתכמה בכ-455 אלפי TEU לעומת כמות של כ-660 אלפי TEU ברבעון המקביל.

צים וטאואר מפסידות, כי"ל ובז"ן מרוויחות

עוד החזקות מרכזיות של החברה ותרומתן לתוצאות הרבעוניות: כי"ל סיימה את הרבעון ברווח של כ-257 מיליון דולר לעומת רווח של כ-779 מיליון דולר ברבעון המקביל. בז"ן סיימה את הרבעון השלישי ברווח של כ-100 מיליון דולר לעומת איזון ברבעון המקביל אשתקד. אינקיה סיימה את הרבעון השלישי ברווח של כ-8 מיליון דולר דולר לעומת רווח של כ-0.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

טאואר סיימה את הרבעון עם הפסד של כ-25 מיליון דולר לעומת רווח של 18 מיליון דולר ברבעון המקביל (אשתקד נוצר לטאואר רווח הון בסך של כ-147 מיליון דולר בעקבות הסדר ההלוואות של טאואר עם החברה והבנקים ומעסקת המיזוג עם ג'ז. כן נוצר לטאואר, ברבעון המקביל אשתקד, הפסד בסך של כ- 121 מליון דולר עקב הפחתת הציוד).

סיכום 9 החודשים הראשונים של השנה

החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה בהפסד של כ-120 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-632 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מחזור המכירות של החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בסך של כ-8.98 מיליארד דולר לעומת סך של כ- 16.41 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

ניר גלעד, מנכ"ל החברה מסר עם פרסום הדו"חות כי "הרבעון השלישי עמד, מחד, בסימן אישור השתתפותה של החברה לישראל בהסדר ההבראה של צים על ידי האסיפה הכללית של החברה מספר ימים לאחר תום הרבעון, ומאידך, בסימן של תוצאות משביעות רצון של כיל ושל בז"ן, והתקדמות יפה בפעילות ייצור החשמל בדרום אמריקה ובפעילותה של טאואר. עם זאת חשוב להדגיש כי עומדת בפנינו עוד עבודה רבה בהבראת צים. השלמת המהלך לאישור הסדר החוב בצים היה תנאי הכרחי להמשך פעילותה הסדירה של צים".

יואב בורגן: "ה-upside כיום הגלום במניית החברה לישראל אטרקטיבי למדי"

יואב בורגן מלידר שוקי הון כתב לאחר פרסום הדו"חות כי ה-upside כיום הגלום במניית החברה לישראל אטרקטיבי למדי, ואילו ה-downside מוגבל מאוד. זאת, בייחוד לאחר פתרון הפלונטר של תוכנית ההבראה לצים וההתאוששות, האיטית וההדרגתית מאוד אומנם, הצפויה לפעילותה של חברת הספנות בשנים הקרובות, וכן יחד עם ההתאוששות המשמעותית אשר נרשמת כיום בפעילויות האשלג והברום של כי"ל.

לדעתו של בורגן, השקעה במניית החברה לישראל נותרה "דרך המלך" להשקיע בכי"ל, שמהווה כ-84% משוויה של החברה לישראל עפ"י מודל ה-NAV של לידר. המלצתו - "קנייה" במחיר יעד של 4,379 שקל למניה.