כמה תעלה השפעת של נתניהו? משרדו יפצה את ארקיע בגין ביטול טיסה

ראש הממשלה וכמה משריו היו אמורים להמריא אתמול לברלין לישיבת ממשלה משותפת עם ממשלת גרמניה, אלא שבעקבות המלצת רופאו, נתניהו נשאר בארץ לנוח ■ עלות הביטול טרם נקבעה

משרד ראש הממשלה יפצה את חברת ארקיע בגין ביטול טיסת ראש הממשלה וכמה משריו לגרמניה אתמול- כך נודע ל"גלובס". עלות הביטול טרם נקבעה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וכמה משריו, היו אמורים להמריא אתמול בבוקר לברלין לישיבת ממשלה משותפת עם ממשלת גרמניה במסגרת אירועי יום השנה ה-20 לנפילת חומת ברלין. אלא שבערב יום ראשון, כשמונה שעות לפני הטיסה שתוכננה ליום שני בבוקר, יצאה הודעה רשמית מלשכת ראש הממשלה על פיה נתניהו אינו חש בטוב ובעקבות המלצת רופאו, יישאר בארץ לנוח.

על פי הנוהג המקובל, ביטול כל טיסה פחות מיממה לפני ההמראה מחייב תשלום מלא או חלקי לחברת התעופה בגין הביטול. עדיין לא ברור כמה יעלה למשרד ראש הממשלה הביטול הנוכחי. בארקיע סירבו למסור פרטים אולם גורמים המקורבים לצדדים מסרו כי למשרד ראש הממשלה נמסרה הערכת עלות הביטול. להערכת אותם גורמים ארקיע לא תתמקח בנושא זה עם לשכת רוה"מ, ותעדיף לשמור על מערכת יחסים תקינה להמשך שיתוף פעולה. "ברור להם שמגיע להם פיצוי. הם הכינו מטוס והשביתו אותו מפעילות אחרת, אבל אף אחד שם לא ילך לרב על הסכום"

נתניהו, ששת השרים וסגן שר החוץ שהיו אמורים להתלוות אליו לנסיעתו היו אמורים לטוס במטוס מיוחד שהוחכר מחברת ארקיע בעלות של 84 אלף דולר, לא כולל מיסי נמל. ככל הנראה תעמוד עלות הביטול על כחצי מסכום זה.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "הנושא בבדיקה".