GE תרכוש מוויוונדי את חלקה ב-NBC יוניברסל ב-5.8 מיליארד דולר

העסקה סוללת את הדרך להמשך: מכירה של 51% מהחברה לרשת הכבלים קומקאסט ■ בעלי המניות של GE לוחצים על ההנהלה למכור את החטיבה

ענקית מוצרי הצריכה האמריקנית ג'נרל אלקטריק וחברת ויוונדי , ענקית הבידור הצרפתית, הסכימו עקרונית לעסקה שבה תרכוש GE את 20% שמחזיקה ויוונדי בחברת NBC יוניברסל. סכום העסקה המתוכננת הוא 5.8 מיליארד דולר - כך מסר אמש (ב') מקור המקורב לעסקה.

עסקה זו סוללת את הדרך למיזם המשותף שמציעה ל-GE חברת שידורי הכבלים קומקאסט. לפי המקור, ההסכם הושג בעקבות פגישתם של מנכ"ל GE, ג'פרי אימלט, ועמיתו בוויוונדי, ז'אן-ברנר לוי, בפריז בשבוע שעבר. שני הצדדים השיגו התקדמות במגעים שנערכו ביניהם מזה מספר שבועות.

גישרו על הפער

לפי כמה מקורות שדיברו עם רויטרס בחודש שעבר, ויוונדי העריכה תחילה את אחזקתה ב-NBC יוניברסל, שנרכשה ב-2004, ב-6.1 מיליארד דולר, אך שני הצדדים הצליחו לגשר על פער השערוך בשבועות האחרונים. GE, שהיא הבעלים של יתר 80% מ-NBC יוניברסל, הציעה 5.6 מיליארד דולר לפני 10 ימים.

שני הצדדים היו חלוקים גם על עיתוי התשלום. ויוונדי דרשה תחילה את כל הסכום מראש, ואילו GE ביקשה לדחותו עד אחרי חתימת העסקה שלה עם קומקאסט. ב-20 בנובמבר מסר מקור לרויטרס כי ויוונדי הסכימה לקבל רק שליש מהתשלום כמקדמה לפני שהעסקה עם קומקאסט תיסגר.

ויוונדי עוסקת במוזיקה, מספקת ערוצי טלוויזיה בתשלום, והיא פעילה גם בשוק משחקי הווידיאו ובענף הסלולר. החודש רכשה החברה את חלקו של שאול שני בחברת הטלקום GVT מברזיל, תמורת 1.26 מיליארד דולר.

המשא-ומתן בין וויוונדי ל-GE עיכב את תוכניתה של קומקאסט להקים מיזם משותף עם GE על-ידי קנייה של אחזקת שליטה ב-NBC יוניברסל בעסקת המדיה הגדולה של השנה. שני הצדדים מעריכים את NBC יוניברסל בכ-30 מיליארד דולר.

להקים אימפריית תכנים

לפי העסקה המוצעת, קומקאסט תחזיק ב-51% מ-NBC יוניברסל, ו-GE תחזיק ב-49%. קומקאסט תשלם 4-6 מיליארד דולר במזומן תמורת אחזקת הרוב, בנוסף לאוסף ערוצי הכבלים שלה.

כדי לממש את העסקה הזו צריכה GE לקנות מוויוונדי את אחזקתה. לפי המקור, העסקה בין קומקאסט ל-GE עשויה להתפרסם כבר בימים הקרובים.

קומקאסט מעוניינת מזה זמן רב לרכוש נכסי מדיה ולהקים אימפריית תכנים שתקיף את רשת הטלוויזיה NBC, שידורי כבלים והפקות קולנוע.

רבים מבעלי המניות של GE קראו להנהלתה להיפטר מ-NBC יוניברסל, שפעילות המדיה ופארקי השעשועים שלה אינם מתאימים לפעילות התעשייתית בעיקרה של GE.

העסקה במספרים

30 מיליארד דולר - השווי המוערך של NBC יוניברסל

51% - הנתח שמעוניינת קומקאסט לרכוש ב-NBC יוניברסל

6.1 - מיליארד דולר הסכום שדרשה ויוונדי

5.8 - מיליארד דולר הסכום שהוסכם בין GE לוויוונדי