מוביוס ממליץ על מניות "שחוטות" של איחוד האמירויות

"בפרספקטיבה ארוכת טווח, חייבים להסתכל על הסקטורים שנשחטו לחלוטין" ■ בין המניות המומלצות: Emarr Proporties PJSC שצנחה ב-19% בשני ימי המסחר האחרונים ■ הנסיך אלווליד בן טאלאל: "הבנקים לא יכולים לטעון כי הם קורבנות של משבר החוב"

"גורו השווקים המתעוררים" מארק מוביוס, ממליץ לרכוש מניות של האיחוד האמירויות שלטענתו "נשחטו" ללא סיבה במהלךהנפילה של בורסות דובאי ואבו דאבי בשני ימי המסחר האחרונים.

"לחברות נדל"ן רבות באיחוד האמירויות תזרים מזומנים חיובי ביותר, ועל כן אני צופה כי הן יצליחו; לא כל ענף הנדל"ן נקלע לבעיות", אמר מוביוס, היו"ר של קרן טמפלטון המנהלת 25 מיליארד דולר של נכסים המושקעים בשווקים המתעוררים.

"בפרספקטיבה ארוכת טווח, חייבים להסתכל על הסקטורים שנשחטו לחלוטין".

דובאי / צלם: רויטרס

מוביוס ממליץ, בין השאר, על מניית Emarr Proporties PJSC (סימול: EMAAR:DB), חברת הנדל"ן הגדולה ביותר באיחוד האמירויות, שצנחה ב-19% בשני ימי המסחר האחרונים.

מדד DFM של בורסת דובאי נפל ב-13% מאז שדובאי וורלד הודיעה כי היא במשא ומתן להסדר חוב, ומדד ADX של בורסת אבו דאבי נפלה ב-12%.

ברקע, הנסיך אלווליד בן טאלאל, מיליארדר מערב הסעודית, אמר שהבנקים לא יכולים לטעון כי הם "קורבנות" של משבר החוב בדובאי משום שהיה עליהם להבין את הסיכונים.

"מדובר בבנקים בוגרים מאד; הם צריכים להבדיל בין חובות של קונצרנים לחובות ממשלתיים", אמר אלווליד. "כשהזמנים הופכים קשים, הבנקים המערביים לא יכולים להגיד 'אופס', היה עליכם להעניק ערבונות לאותם בנקים".

הנסיך אלווליד בן טאלאל / צלם: רויטרס

דובאי וורלד, חברת האחזקות הריבונית של דובאי, שמחזיקה בין השאר, בחלק מחברת MGM מיראג' , נמצאת כעת במשא ומתן להסדר חוב בהיקף של 26 מיליארד דולר.