כאל מתכוונת לסגור את כאל נכסים ולהעביר הפעילות לחברה

לפני כמה שבועות קנסה ויזה העולמית את כאל ב-9 מיליון אירו על חריגה מכללי הציות בתחום הסחר האלקטרוני וריבוי ביטולי עסקאות בתחום תוספי המזון - את הסליקה הבעייתית ביצעה כאל נכסים

חברת כרטיסי האשראי כאל, בבעלות דיסקונט והבינלאומי , מתכוונת לסגור את חברת הבת כאל נכסים ולהעביר את פעילותה לתוך החברה האם. כך נודע ל"גלובס". כאל נכסים מרכזת את הפעילות בחו"ל בתחום הסחר האלקטרוני כולל סליקת אתרי הימורים, פורנו רך ועד לאחרונה תוספי מזון. בשל כשלים בפעילות זו קנסה ויזה העולמית את כאל ב-9 מיליון אירו. מנכ"ל כאל הוא בועז צ'צ'יק. בכאל סירבו להתייחס לידיעה.

ל"גלובס" נודע כי כלקח מכשלי הסליקה בוחנים בכאל את המתכונת להמשך הפעילות הבינלאומית כחברה בת עצמאית. החלופה המסתמנת היא הקמת פעילות ייחודית ונפרדת בתוך כאל, תחת מנהל שיהיה כפוף ישירות למנכ"ל. למרות השינוי הארגוני לא צפויים פיטורי עובדים. לפני כמה חודשים כבר עבר ניהול הסיכונים של כאל נכסים לחברה האם וכעת עובר גם ניהול הכספים. בכאל נכסים נותרו עדיין פעילויות השיווק, המכירות והפיתוח העסקי.

מקורות במערכת הבנקאית סבורים כי לכאל אין שום כוונה לסגור או להקטין את פעילות הסליקה הבינלאומית באינטרנט, אשר נתפסת בחברה כמקור רווח ומנוע צמיחה חשוב ובכוונת כאל להגדיל את הפעילות באינטרנט החל מהרבעון השני של 2010.

הכנסות כאל נכסים הן 16% מהכנסות כאל והרווח מהווה 24% מהרווח הנקי של החברה. כאל נכסים רשמה מתחילת השנה הכנסות בסך 137 מיליון שקל, עלייה של 49% בהשוואה לאשתקד ובהשוואה להכנסות של 126 מיליון שקל בכל 2008. הרווח מפעילות זו עמד מתחילת השנה על 49 מיליון שקל בהשוואה ל-40 מיליון שקל אשתקד.

כאמור, לפני כמה שבועות קנסה ויזה העולמית את כאל ב-9 מיליון אירו על חריגה מכללי הציות בתחום הסחר האלקטרוני וריבוי ביטולי עסקאות בתחום תוספי המזון. את הסליקה הבעייתית ביצעה כאל נכסים. לאור הכשל בחר סטיב גרינספן, מנכ"ל כאל נכסים, להתפטר מתפקידו בראשית אוקטובר.