סוף-סוף אושר תקציב להנחת תשתיות ביוב למפוני גוש קטיף

זאת, 4 שנים וחצי לאחר הפינוי במסגרת אישור תקציבים על-ידי רשות המים לביצוע פרויקטים ב-12 יישובים בהיקף כולל של 51 מיליון שקל

ועדת השקעות הבין משרדית לאישור פרויקטי ביוב, בראשות מנהל המינהל לפיתוח תשתיות ביוב ברשות המים, אלכסנדר קושניר, אישרה תקציבים לביצוע פרויקטים ברשויות מקומיות ותאגידי מים וביוב בארץ.

בסך-הכל אישרה הוועדה תקציבים בהיקף כולל של 51 מיליון שקל ל-12 פרויקטים וביניהם, בין היתר הקמת מתקנים לטיפול בשפכים בגוש מזרח לכיש שישרתו את מפוני גוש קטיף ביישובים החדשים שיוקמו לקליטתם בעלות כוללת של 25 מיליון שקל, והקמת מתקן לטיפול בשפכי מושב לכיש, בעלות כוללת של 3.3 מיליון שקל.

במגזר הלא יהודי אושרו הפרויקטים של מתיחת קווי ביוב מרכזיים בוואדי אל חמאם שבמועצה אזורית אל בטוף, בעלות כוללת של 1.3 מיליון שקל והקמת קווי מאספים בשכונות מריסאת וקניג מזרח במועצה אזורית משגב בעלות כוללת של 4.5 מיליון שקל. התקציב כולל מרכיב מענק בשיעור של 50% במסגרת החלטת הממשלה מפברואר 2007 בנוגע לסיוע במענקים ליישובי המגזר הלא יהודי .

בצפון ובגליל הוחלט על הקמת מערכת ביוב במושב אליפלט ובמושב כפר יובל שבמועצה אזורית מבואות חרמון, בעלות כוללת של 1 מיליון שקל והקמת מערכת ביוב בקיבוץ חולתה שבמועצה אזורית גליל עליון, בעלות כוללת של 3.1 מיליון שקל.

כמו כן, אושרו מענקים מיוחדים למועצות אזוריות בהתאם לכללי הסיוע הקיימים במינהל לפיתוח תשתיות ביוב, בהיקף כולל של 10.5 מיליון שקל, ומתחילת השנה אושר תקציב מענקים בהיקף של 17 מיליון שקל למועצות אזוריות.

מרשות המים נמסר, כי מתחילת השנה אושרו ע"י ועדת ההשקעות בראשות המינהל לפיתוח תשתיות ביוב תקציבים בסך של 90 מיליון שקל, לצורך הקמת פרויקטי ביוב ברשויות המקומיות ותאגידי המים והביוב בארץ, בעיקר בפריפריה.