סמירה מציע מנגנון חלופי לסוגיית קרן האוצר להפקות מקור

הציע כי הקרן תעבור לידי הרשות השנייה ותאפשר הלוואות לזכיינים לצורך השקעה בקולנוע ובסוגה העילית בטלוויזיה, כאשר הרשות תחליט בסוף תקופת הזיכיון של כל זכיינית אם ההלוואה תהפוך למענק

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, הגיש מסמך ובו מנגנון חלופי לסוגיית קרן האוצר להפקות מקור - כך נודע ל"גלובס".

סמירה הציע כי הקרן תעבור לידי הרשות השנייה ותאפשר הלוואות לזכיינים לצורך השקעה בקולנוע ובסוגה העילית בטלוויזיה, כאשר הרשות תחליט בסוף תקופת הזיכיון של כל זכיינית אם ההלוואה תהפוך למענק. המסמך הוגש כהצעה למשרד האוצר, אשר מסרב להעמיד את הקרן לטובת חובות העבר של הזכייניות.

יש לציין כי המסמך הוגש חרף העמדות שהוצגו היום (ב') בוועדת הכלכלה של הכנסת, בהן הביעו תמיכה בין היתר יו"ר הרשות השנייה, נורית דאבוש; נציג היוצרים, עו"ד אמיר רוזנברג; וחברי כנסת, בהם ח"כ יוליה ברקוביץ שמאלוב.

על-פי ההצעה שהוצגה בוועדת הכלכלה, התמלוגים ודמי הזיכיון שערוץ 10 אמור לשלם בשנים הקרובות יופנו לכיסוי חובות הקולנוע. הצעה זו מקובלת גם על ערוץ 10, והיא באה על רקע המלצות קיימות להפסיק לחייב את זכייניות הטלוויזיה המסחרית בדמי זיכיון. האוצר דחה בקשה זו.

הדיון שנערך היום בוועדת הכלכלה של הכנסת הופסק על-ידי יו"ר הוועדה אופיר אקוניס, לאחר שערוץ 10 הודיע כי אין ביכולתו לשלם 20 מיליון שקל מחובות העבר שלו בתחום הקולנוע. אקוניס קרא לצדדים לגבש מתווה מוסכם, והודיע כי עד אז לא תתקיים ישיבה של הוועדה בעניין החוק. "זו שעת ההכרעה", אמר ל"גלובס".