הנגיד לשעבר יעקב פרנקל מונה ליו"ר ג'י פי מורגן אינטרנשיונל

ישמש כחבר ההנהלה המצומצמת והמועצה הבינלאומית של הבנק ■ ג'י פי מורגן הוא אחד משלושת הבנקים הגדולים ביותר בארה"ב ■ הבנק: "הצטרפותו של פרופ' פרנקל מהווה ציון דרך חשוב"

נגיד בנק ישראל לשעבר, פרופ' יעקב פרנקל (66), מונה לתפקיד בכיר בבנק האמריקני JP מורגן-צ'ייס וישמש יו"ר JP Morgan Chase International וחבר ההנהלה המצומצמת והמועצה הבינלאומית של הבנק. בעבר כיהן בתפקיד מקביל במריל לינץ'. ג'י פי מורגן הוא אחד משלושת הבנקים הגדולים ביותר בארה"ב, המנהל נכסים בסך 2 טריליון דולר והפועל ב-60 מדינות.

בהודעה שפירסם ג'י פי מורגן עם פתיחת המסחר בניו יורק אומר יו"ר הבנק, ג'ימי דיימון, כי "הצטרפותו של פרופ' פרנקל מהווה ציון דרך חשוב, ואני סמוך ובטוח כי הוא יהיה נכס לבנק ולפעילותו הבינלאומית ויתרום מיכולותיו ומניסיונו הרב לעסקים של הבנק".

בתפקידו החדש ישמש פרנקל כיועץ הבכיר להנהלה הבכירה של ג'י פי מורגן צ'ייס בגיבוש ויישום האסטרטגיה הגלובלית לפעילות בשווקים הבינלאומיים. כמו כן, יסייע בשיתוף פעולה עם הפד ויהיה הנציג הבכיר של הבנק בקרן המטבע הבינלאומית (IMF), במכון הפיננסי הבינלאומי (IIF), ב-G 30 ובארגונים בינלאומיים אחרים.