עשרות עובדי חב' החשמל פרצו ללשכת המנכ"ל והשתלטו עליה

(עדכון) - העובדים מוחים על כוונת ההנהלה לפגוע בתנאי שכרם ■ בצהריים פרצו העובדים המוחים לישיבת ההנהלה ופוצצו אותה

עשרות עובדי חברת החשמל פרצו הבוקר (א') ללשכות מנכ"ל החברה עמוס לסקר והמשנה למנכ"ל משה בכר, והשתלטו עליהן במחאה על הכוונה לפגוע בתנאי שכרם. לסקר לא נכח בלשכה בעת הפריצה, אולם בכר ומזכירתו היו נצורים בלשכתם.

בצהריים פרצו העובדים לישיבת ההנהלה והפסיקו אותה. במקביל הודיע דובר החברה כי הושג סיכום לגבי העובדים עם יו"ר הוועד הארצי, דוד (מיקו) צרפתי, וכי המנכ"ל לסקר קורא לעובדים לציית לסיכום ולחזור לעבודה. צרפתי אמר: "בתיווכי, כבר חלה התקרבות בין העמדות עד לכדי מציאת מתווה לפתרון מוסכם העונה על מרבית הבעיות שעל הפרק, אך מתווה זה טורפד בשל מעורבותם של גורמים מיליטנטיים, אשר אינם רואים את טובת העובדים לנגד עיניהם".

מחר בבוקר ייפגשו נציגי כל הצדדים - לסקר, צרפתי, סגנו יעקב דבידה ונציגי העובדים השובתים, על מנת למצוא פתרון למשבר.

העובדים מוחים, כאמור, על כוונת ההנהלה לפגוע בתנאי שכרם. מדובר בעובדי תחנת כוח באיזור חיפה, שפעילותה הופסקה לפני כשלושה חודשים. ההנהלה בשיתוף ועד העובדים ניסו למצוא פתרונות לכ-200 מעובדי התחנה, אולם לאחרונה הודיעה החברה על כוונתה לשנות את תנאי ההעסקה של כמה עשרות עובדי משמרת שנותרו בתחנה, והעובדים הודיעו כי לא יעברו בשתיקה על המהלך.

ביום שישי האחרון נמסר מהוועד הארצי של חברת החשמל כי הנושא נמצא במשא-ומתן עם ההנהלה. ביום חמישי האחרון הודיע מנכ"ל החברה לעובדי התחנה כי החברה מפסיקה לאלתר לשלם להם משכורת משום שהם "אינם עובדים", זאת לאחר שהמו"מ בין ההנהלה לעובדים הגיע למבוי סתום.

גורמים בהנהלת החברה האשימו את ועד העובדים כי מנע השגת הסכם עם עובדי התחנה. הגורמים הוסיפו כי מאז השבתת התחנה נהנו העובדים ממשכורת מלאה, למרות שלא עבדו בפועל.