ענתבי עולה מדרגה: קנס מוסדיים ב-1.4 מיליון שקל

הקנס הגבוה ביותר, של 711 אלף שקל, הושת על הלמן אלדובי פנסיה ■ עוד נקנסו: הראל גמל, כלל גמל ומילניום גמל

בית ההשקעות הלמן אלדובי נקנס על ידי האוצר בכ-711 אלף שקל, לאחר שבמשך חודשים ארוכים קרן הפנסיה שבבעלותו לא סיפקה תשואות לעמיתיה ולאוצר. זהו אחד משורת קנסות, בהיקף כולל של יותר מ-1.4 מיליון שקל, שהאוצר השית היום על מספר גופים מוסדיים. את הקנסות הגבוהים ביותר ספגו הלמן אלדובי פנסיה, הראל גמל וכלל גמל. היקף הקנסות, מאות אלפי שקלים לגוף, גבוהים מבעבר, אז הושתו קנסות של כמה עשרות אלפי שקלים.

כאמור, הקנס הגבוה ביותר הושת על הלמן אלדובי, בשל "הפרה מתמשכת של הוראות הדיווח לממונה. החברה לא הגישה לממונה, במועדם, דוחות חודשיים בגין קרנות הפנסיה שבניהולה", מציינים באוצר.

הלמן אלדובי אינו הגוף היחיד שספג היום קנסות בהיקף גבוה. בימיו האחרונים בתפקידו כממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון, קנס ידין ענתבי, גם את כלל גמל של כלל ביטוח, הראל גמל של הראל ואת מילניום גמל והשתלמות.

כלל גמל נקנסה בבכ-360 אלף שקל בגין אי עמידה בהוראות העברת כספים בין קופות גמל. כלומר כלל הקשתה על הוצאת כספים מניהולה מעבר למותר לפי ההוראות, הקובעות את התקופה המקסימלית להעברת כספים אלו. בגין העברות הכספים המעוכבות קיבלה כלל גמל קנס של כ-323 אלף שקל, ויתרת הקנס, בהיקף של כ-37.5 אלף שקל, קיבלה החברה "בשל ביטול בקשות העברת כספים בניגוד להוראות", לשון הודעות האוצר.

לא מעבירות בזמן כסף בין קופות

הראל גמל קיבלה קנס בגובה 323 אלף שקל לאחר שבדיקה של אגף שוק ההון העלתה כי החברה אינה מבצעת העברת כספים בהתאם למועדים הקבועים בתקנות העברת כספים בין קופות גמל, בדומה לסיבת הקנס של כלל גמל.

בנוסף, באוצר קנסו את מילניום גמל והשתלמות בכ-37.5 אלף שקל, מפני שהחברה הפרה את ההוראות בדבר ביטול בקשות העברת כספים.