פתרון NBC לסכסוך ישראל-פלסטין

אם היא חפצה להשיק את ערוץ הילדים שלה אצלנו, כדאי שתכיר קודם בקיום ישראל

ברשת NBC יוניברסל אוהבים את ישראל. הרי שניים מבכיריה הודיעו בראיון ל"גלובס" בשבוע שעבר על כוונתם להביא למדינת היהודים את ערוץ הילדים הבינלאומי שלהם kidsco.

ילדים ב-61 מדינות בעולם כבר התוודעו לערוץ, וקברניטיו רוצים שכך יהיה גם בארץ הקודש. אבל אולי כדאי קודם שהערוץ יתוודע לקיומה של ישראל, כי על-פי אתר האינטרנט הבינלאומי של הערוץ - ליהודים אין מדינה.

האתר בנוי כך שגולשים שנכנסים אליו מגיעים לציור של מפת העולם, וכל אחד מהם יכול לבחור את היבשת שבה הוא חי ובכך לאתר את לוח השידורים באזורו. אלא שבעולם האוטופי של הערוץ המשדר לעשרות מיליוני ילדים בגילאי 6 עד 10, בין אפריקה למזרח-התיכון זורמים כל-כך הרבה מים, עד שהיבשת השחורה נראית כאי רחוק ומבודד.

הצבת הסמן באזורנו העלה את השם "רצועת עזה". ניסיון לנוע עם הסמן מזרחה העלה את השם "פלסטין". ישראל, כנראה, עדיין לא הוקמה.

מרגע פניית G, העלימה NBC יוניברסל את המפה מהאתר. לאחר מכן המפה חזרה, ללא זכר לישראל או לפלסטין. אולי זו הדרך שלהם לפתור את בעיות המזרח-התיכון: להעלים אותו.

אנדרו ווישר, מנהל השיווק של kidsco, הודה לנו על כך שהבאנו לתשומת-לבו את ה"תקלה". "זה קרה בשל תקלה קטנה וזמנית, ועכשיו היא תוקנה", הסביר, "כש-kidsco תעלה בישראל, יעלה אתר חדש".

לראיה הוא צירף צילום מסך של הכיתוב העברי מעל אזור ישראל במפה ולצדו הכיתוב "בקרוב". מעניין מה הרצל היה חושב על זה.