מנהל הערוץ החדש ג'ים ג'ם: בערוץ הופ היו מעדיפים שלא נבוא

ערוץ הילדים החדש יקח מהופ את בוב הבנאי ואת תומס הקטר ■ מנהל הערוץ, וויין דנספורד: לראשונה יוקרנו גם תוכניות לגיל הרך בדיבוב לרוסית ■ הופ בתגובה: "מדובר בערוץ זר שאין בינו לבין הילדים בישראל דבר"

"הופ היו מעדיפים שלא נבוא", כך אומר ל"גלובס" מנהל ערוץ ג'ים ג'ם (JIM JAM) הבריטי, וויין דנספורד.

הערוץ הפונה לילדי הגן צפוי לעלות בינואר בחברת הלוויין yes, ודנספורד חושף לראשונה כי תכנים ששודרו עד כה בבלעדיות בערוץ הופ יעברו להיות משודרים בערוץ החדש. זאת, לאור העובדה כי אחד הספקים לערוץ הופ, "היט", הוא שותף מרכזי בערוץ החדש.

"אני בהחלט מודע להופ, ויש לנו כבוד לערוץ", אומר סטנפורד. "אנחנו לא רוצים להתחרות אלא לעבוד לצדו. גם בשווקים אחרים בהם אנחנו עובדים יש ערוצי 'פרי-סקול' (גילאי טרום בית-הספר - ל' א') מקומיים ובינלאומיים, ובגלל אופיו המיוחד של ג'ים ג'ם זה לא פוגע בנו. זו אולי קלישאה, אבל הרעיון הוא לאפשר את המגוון הרחב ביותר של תכנים מחנכים ומבדרים".

לדברי דנספורד, "בג'ים ג'ם יהיה כל הלהיטים של הילדים, כמו 'בוב הבנאי' ו'תומס הקטר', ותהיה ירידה במותגים שלנו שלהופ יהיו זכויות עליהם. יכול להיות שניתן להם דברים אחרים. בוב אולי לא יהיה יותר בהופ, אבל נמשיך לעבוד איתם. החלטנו שהדרך להתקדם היא לשלוט בפרוגרמינג, כך שיהיה לנו ערוץ ונהיה גם ספקים. זו הדרך היחידה להחזיק את העסק".

שותפות של תוכן עם ערוצים

ג'ים ג'ם הוא ערוץ לפעוטות וגילאי גן שיצא ברחבי אירופה לפני שנתיים. המדינה הראשונה בו שודר היתה איטליה, שם לערוץ יש תכנים ייעודיים. בהמשך עלה הערוץ במרכז ובמזרח אירופה ואחר-כך במזרח התיכון ובאסיה.

זהו ערוץ משותף לשתי חברות - צ'לו מדיה, חברה המפעילה ערוצי ילדים שונים סביב העולם; והיט אינטרנטיימנט, שמפיקה תכנים.

"יש לנו שותפות בין שותף אחד שיודע לספק תוכן ואחר עם מומחיות בהחזקת ערוצים", אומר דנספורד, שגורס כי זהו המודל האפשרי היחיד לשרידות ערוץ.

"עבדתי עם השוק הישראלי כשהייתי ב-BBC", מספר דנספורד, "ויש לי יחסים ארוכים עם הפלטפורמות הישראלית. אני מאוד מתרשם מהניסיון המסחרי ומהאופן בו מבינים השחקנים שלכם את השוק ומצליחים להתקיים עם הלוויין והכבלים יחד, במטרה להעניק ללקוח את האפשרות הטובה ביותר, לתת את הפרוגרמינג הטוב".

* העובדה שלא תוכלו לשדר פרסומות בישראל לא מטרידה אתכם?

"המבנה העסקי שלנו תלוי במנויים. באיטליה יש לנו 'פיד' מיוחד, ויש לנו פרסום שם יחד עם דמי מנוי. הפרסום הוא לא דבר שאפשר להסתמך עליו, במיוחד במצב הכלכלי המשברי הנוכחי".

השוני המרכזי בין הופ לג'ים ג'ם, עם זאת, הוא העובדה שבתחילה הערוץ לא ישדר בעברית, אלא באנגלית וברוסית בלבד. על-פי מנהל הערוץ, זו החלטה אסטרטגית עליה הוחלט עם yes.

"זה באופן מסוים גם החלטה מסחרית", מסביר סטנספורד, "יש תכנים באנגלית, ויש לנו הרבה תכנים מדובבים מראש כבר לרוסית, כי אנחנו פונים גם לרוסיה ולאוכלוסיה דוברת הרוסית בעולם. בשלב זה יש לזה היגיון עסקי עבורנו, ואנחנו יודעים שיש בישראל ציבור גדול של דוברי רוסית. בעתיד יהיו גם תכנים בעברית".

* מה היעדים שלכם בשוק הישראלי?

"לא הצבנו כמות יעדים במנויים, אנחנו מחפשים למקסם את ההפצה. על-פי ההסכם שלנו עם yes, אנחנו נכנסים לחבילה הבסיסית, ונגיע כך לחצי מיליון מנויים. אני מקווה שנראה את הערוץ בעתיד גם ב-HOT. חברת אלה קום הישראלית עובדת איתנו ומנהלת את המשא-ומתן, ואני מקווה שנגיע להסכם ב-2010. יש לנו שיח חיובי גם עם הכבלים".

מערוץ הופ נמסר בתגובה: "היתה זו רק שאלה של זמן עד שחברות זרות ינסו לחדור לשוק הישראלי, לאור ההצלחה חסרת התקדים של ערוץ הופ. ג'ים ג'ם הוא ערוץ זר, שאין בינו לבין הילדים בישראל דבר - בעוד ההצלחה של הופ מבוססת על איכות ועל השילוב בין תכני מקור המיועדים רק לילדים שלנו, לצד מגוון עצום של תכנים ומותגים בינלאומיים. אנו משוכנעים כי הן ההורים והן הילדים ימשיכו להעדיף את האיכות והרלוונטיות הישראלית של הופ על ערוץ זר ומוגבל במגוון תכניו".