רשת ביטלה את העונה השנייה של "המירוץ למיליון": "אין צידוק כלכלי"

המשנה למנכ"ל רשת, שירה מרגלית: "קיבלנו החלטה אמיצה ואחראית, המשקפת את מצבה של תעשיית הטלוויזיה בישראל" ■ הביטול עשוי לעלות לרשת בהפסדי ענק

רשת לא תמשיך בעונה נוספת של "המירוץ למיליון". כך החליטה הנהלת הזכיינית בימים האחרונים. "אנו נפרדים בצער מהפורמט המצליח", אמרה היום (א') המשנה למנכ"ל של הזכיינית, שירה מרגלית. לדבריה, "כל ניסיונותינו בחודשים האחרונים למצוא הצדקה כלכלית שתאפשר עונה נוספת הנאמנה למקור של התוכנית הפופולרית, עלו בתוהו. לכן, קיבלנו החלטה אמיצה ואחראית, המשקפת את מצבה של תעשיית הטלוויזיה בישראל, ואנו נאלצים לוותר על 'המירוץ למיליון'. במקום זאת ובתקציב שייועד לכך נפתח פורמטים חדשים, איכותיים ומאתגרים עבור רשת וצופיה".

עלות הפקת המירוץ למיליון היא כ-8 מיליון דולר, ובזכיינית כבר החלו לעבוד על עונה שנייה ואף שלישית של התוכנית. "המירוץ", הייתה אמורה להיות התשובה של הזכיינית לז'אנר תוכניות ריאליטי הענק, בסגנון "הישרדות" ו"האח הגדול". בדרך כלל, לא נהוג לעשות רק עונה אחת של מותג מסוג זה, והביטול עשוי לעלות לרשת בהפסדי ענק.

מרשת נמסר, כי הזכיינית "שוקדת על פיצוח הפורמט הגדול הבא שיעלה על מסך הטלוויזיה במהלך השנה הקרובה". ברשת אמרו השבוע, כי ההנהלה קיבלה את ההחלטה לוותר על פורמט המרוץ למיליון בשלב זה, משום שהעלות התייקרה בשנה האחרונה באופן משמעותי.
עוד נמסר מהזכיינית, כי "האפשרות היחידה להפקת עונה נוספת של 'המירוץ למיליון' שתעמוד בסטנדרטים כלכליים המתאימים לארץ, היא באמצעות 'מתיחת' העונה על פני עשרות פרקים, כפי שעושים בתוכניות ריאליטי אחרות המשודרות בארץ - דבר שרשת מתנגדת לו".