אירופה ננעלה בעליות שערים: מדד פוטסי הוסיף לערכו 0.7%

מודי'ס הצטרפה ל-S&P ופיץ': הורידה את דירוג האשראי של יוון ל "A2"התמ"ג של בריטניה התכווץ ב-0.2% ברבעון השלישי - פחות מהנתונים הראשוניים שהצביעו על ירידה של 0.3%

המדדים המובילים באירופה ננעלו הערב (ג') בעליות שערים, בהמשך לעליות הבוקר באסיה ולאור עדכון נתוני הצמיחה של בריטניה. על פי הנתונים הסופיים, התמ"ג הבריטי התכווץ ב-0.2% ברבעון השלישי - פחות מהנתונים הראשוניים שהצביעו על ירידה של 0.3%.

ברקע, סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הצטרפה ל-S&P ופיץ' והורידה את דירוג האשראי של יוון ל-A2 מ A1 ואת אופק דירוג האשראי של המדינה ל"שלילי".

נזכיר כי ב-7 בדצמבר, סוכנות הדירוג S&P חתכה את דירוג האשראי של יוון ל"-A" תוך שהיא מכניסה את המדינה המשתייכת לאיחוד האירופי לרשימת מעקב שלילית, ויום לאחר מכן הודיעה סוכנות הדירוג פיץ' כי היא מורידה את דירוג האשראי דרגה אחת נמוך יותר ל"+BBB" לעומת דירוג קודם של "-A", מדובר בדירוג השלישי הנמוך ביותר שעדיין משתייך לקבוצת ההשקעה.

המניות הטכנולוגיות ריכזו עניין לאחר שברקליס קפיטל עדכן מעלה את המלצתו למניית אינטל ל"תשואת יתר" והיצואניות מציגות עליות לאור היחלשותו של הין ביחס לדולר.

נגיד הבנק המרכזי של יפן (BOJ), מסאקי שירקאווה, אמר כי בכוונתו להותיר את הריבית ברמה "אפסית" למשך תקופה ארוכה כדי לבלום את הדיפלציה. הריבית של הבנק המרכזי של יפן עומדת כעת על 0.1%.

ברקע, התשואות לפדיון על אג"ח 10 שנים של ממשלת ארה"ב עלו לרמה הגבוהה ביותר מזה ארבעה חודשים לאור סימנים להתחזקות ההתאוששות הכלכלית - מה שעשוי להוביל להעלאת הריבית מוקדם מהצפוי. התשואה עלתה ל-3.7% - הרמה הגבוהה ביותר מאז ה-13 באוגוסט.

עקום התשואות, הפעם בין אג"ח קצר לאג"ח ארוך התרחב לשיא לאחר שמשקיעים הימרו כי התאוששות כלכלית איתנה תביא להאצת האינפלציה ותפגע בביקושים לאג"ח ממשלתיות חדשות.

הכלכלה הבריטית התכווצה ב-0.2% ברבעון השלישי

ממשלת בריטניה עדכנה מעלה את נתוני התמ"ג של הרבעון השלישי להתכווצות של 0.2% לפי הנתונים הסופיים לעומת ירידה של 0.3% על פי הנתונים הראשוניים. כך לפי הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של בריטניה.

נתוני ענף הבנייה עודכנו מעלה אך נתוני הייצור התעשייתי ונותני השירותים עודכנו מטה. במונחים שנתיים התמ"ג של בריטניה התכווץ ב-5.1%, בהשוואה לתקופה המקבילה וללא שינוי לעומת הנתונים הראשוניים.

בנפרד קונפדרציית התעשיינים בבריטניה (ה-CBI) הודיעה כי היא שיפרה את תחזיותיה לצמיחה בתוצר המקומי הגולמי של בריטניה ב-2010 מ-0.9% ל-1.2%. קונפדרציית התעשיינים בבריטניה צופה גן כי הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) ייעלה עד סוף 2010 את שער הריבית על הליש"ט ל-2%.

888 תרכוש את ווינק ב-18 מיליון דולר

בזווית הישראלית, חברת ההימורים המקוונים 888 הודיעה כי תרכוש את אתר הבינגו ווינק (Wink Bingo) מחברת Daub בסכום של כ-11 מיליון ליש"ט (18 מיליון דולר). החברה תעביר תשלום נוסף בשווי של 48.7 מיליון ליש"ט (78 מיליון דולר), אם תעמוד Wink Bingo ביעד EBITDA (רווח לפני מס, הוצאות מימון, פחת והפחתות) לשנה שתסתיים ברבעון הראשון של 2011. כך, שווי הרכישה צפוי להגיע לסכום מקסימלי של 96 מיליון דולר. 888 נסחרת לפי שווי של 621 מיליון דולר לאחר שעלתה מתחילת השנה ב-14%.

לוידס TSB , בנק למשכנתאות שחולץ על ידי ממשלת בריטניה, הסכים לשלם 3.6 מיליארד דולר במשך 15 שנים על מנת לגייס הון בהיקף 2 מיליארד דולר.

טושיבה , הונדה וטויוטה ריכזו עניין לאור התחזקותו של הדולר ביחס לין.

אלפידה ריכזה עניין לאחר שעיתון ניקיי דיווח כי בכוונת החברה להגדיל את היקף הייצור של מוליכים למחצה. בנפרד שברקליס העלה המלצתו למניית אינטל ל"תשואת יתר".

זיו סגל: להמתין עם הזהב

זיו סגל, המנתח הטכני של גלובס, מספק עדכון של הניתוח הטכני ביחס ל-ETFs מובילות המקנות חשיפה לסחורות לסוגיהן. ישנם חילוקי דעות ביחס לעתיד הסחורות ב-2010 וישנה אפשרות לשונות גבוהה.

GLD היא ה-ETF העוקבת אחרי הזהב, כנראה הסחורה הכי שנויה במחלוקת ל-2010. הדעות חלוקות בין בועה לבין 2000 דולר לאונקיה. אינטואיטיבית, אני בכיוון של בועה אבל לניתוח הטכני יש את המילה האחרונה. כרגע היא בכיוון של ירידה. הירידה הזו נחשבת בשלב ראשון הנחתה לקניה. תמיכה יכולה להיות באזור ה-105 או תמיכה קלאסית באזור ה-97.5 דולר. שם ממתינה תמיכה אופקית בשילוב ממוצע נע ל-200 יום. בינתיים, נראה שאין מה למהר עם הצטיידות בזהב. הוא לא נוצץ כרגע.

DBA מקנה חשיפה לארבע סחורות חקלאיות מרכזיות. מדשדשת כבר חודשים ארוכים אבל מהדשדוש הזה אמורה להתפתח מגמת עליה. אפשר להמתין לפריצה כלפי מעלה של 27 דולר בשביל לתפוס מומנטום ואפשר לאסוף מעל הממוצע הנע ל-200 יום התומך ב-DBA באזור ה-25.6 דולר.

UNG היא ETF העוקבת אחרי מחיר הגז הטבעי. מדובר בסחורה שהייתה תחת לחץ כבד, תקנה למעלה ועתה נוגעת בממוצע הנע ל-89 יום שחסם אותה בזמן ניסיונות העליה הקודמים. מהלך מעל הממוצע הנע הזה יחשב סימן שורי אבל נכון ליום שני, אין סימנים לעליה כזו. מי שמעריך שתהיה עליה יכול לנסות רכש מעל 10 דולר והגנה מתחת ל-10 דולר. יש אפשרות לתמיכה מעל 10 דולר כך שמדובר בתקופה קריטית. מהלך מעל 10.6 דולר ישחרר את UNG לעליה.