אושרה תוכנית שעשויה להכשיר את המשך פעילות חצי חינם בירקונים

480 עובדים נמצאים בסכנת פיטורים, לאחר שעיריית פ"ת הוציאה צו סגירה לסניף הפועל על קרקע המיועדת לחקלאות ■ מוטי קופרלי, בעל השליטה בחצי חינם, ל"פירמה": "אם הסניף נשאר פתוח - אביא עוד 700 עובדים"

האם 480 עובדי רשת חצי חינם המועסקים בסניף ירקונים בפתח-תקווה יכולים לנשום לרווחה? הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז אישרה אתמול (ב') מסמך תכנוני, לפיו בחלק מאזור "צומת ירקונים" שבו פועל הסניף יתאפשר בעתיד פיתוח עירוני.

לאור ההחלטה, ייתכן כי צו הסגירה שהוצא לסניף בשל פעילותו על קרקע חקלאית (צו שהיה אמור להיכנס לתוקף בינואר 2010) יעוכב, ואף יבוטל.

הוועדה המחוזית החליטה להעביר את המלצותיה לוועדה לעניינים תכנוניים עקרוניים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה במשרד הפנים, שתצטרך להעלות את ההמלצות לדיון לפני קבלת החלטה.

סניף חצי חינם ב"צומת ירקונים" פועל כבר 12 שנה. השימוש בקרקע לצורכי מסחר התאפשר לאחר שהבעלים, כמו עסקים נוספים שפועלים במתחם, ביקשו וקיבלו מעיריית פתח-תקווה היתר לשימוש חורג בקרקע. אלא שב-2004 הורה בית המשפט העליון לסגור את המתחם, לאחר עתירות שהוגשו נגד העירייה על מתן היתרים חורגים לפעילות של עסקים על קרקע חקלאית, שחלקים ממנה הוכרזו כגן לאומי. הביצוע עוכב במשך שנים, אולם כאמור כעת הוחלט לסגור את הסניף ב-1.1.2010.

"אין מחסן, אין שליטה"

בראיון שהעניק בעל השליטה בחצי חינם, מוטי קופרלי, למגזין "פירמה" שיתפרסם היום (ג'), הוא אומר כי אם לא ימצא פיתרון להמשך פעילותו החוקית של סניף ירקונים - הוא ייאלץ לפטר חלק מ-480 העובדים בסניף.

"כואב לי לפטר עובדים", אומר קופרלי. "ברשויות לא מנהלים את המדינה כמו שצריך. אני מוכן לכל דבר שיבקשו. אני מוכן לחתום על ערבות בנקאית, שאם הסניף נשאר פתוח אני מביא עוד 700 עובדים כשאני פותח את הסניף בהוד-השרון, וזה כשיש אבטלה במשק".

במסגרת הראיון מדבר קופרלי גם על מדיניות פתיחת הסניפים של מתחריו בשוק הקמעונאות. "זה לא העיקר לפתוח. אם אתה רוצה לפתוח, אז לאט ועם שליטה. אני, בשביל לפתוח סניף, צריך שטח טוב עם מחסן גדול. אם אין לי מחסן, אין לי שליטה".

קופרלי גם מותח ביקורות על שיטות העבודה של מתחריו. "לא נכנסתי לאף אחד מהמתחרים. אני מסתכל 'מהתחת'. הולך מאחורה לראות איך זה נראה. ראיתי אצל רמי לוי וראיתי גם במגה. זה היה מפריע לי בלוגיסטיקה בדמי ניהול שאני גובה מהספקים, אני הייתי צריך להיות עבד לסניף. את רואה את הבלגן. את הזלזול".

* הראיון המלא - היום במגזין "פירמה"