מועצת הרשות השנייה אישרה את לוח השידורים של קשת ורשת

במועצה טוענים כי יש לזכיינות חריגה בהפקות מקומיות, והיא מאיימת לבטל את האישור שניתן לשידור תוכניות שמופקות בשיתוף חברת החדשות של ערוץ 2

מועצת הרשות השנייה אישרה את לוחות השידורים של זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, לשנת 2010, לאחר שלפני מספר שבועות נקבע כי אין בהן די סוגה עילית.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", הזכייניות נתבקשו לערוך שינוי בתוכניות השידורים שלהן במהלך שנת 2010. בעקבות זאת הגישו הזכייניות לוחות שידורים מחושבים, ואלה אושרו תחת הגבלות.

בין היתר הודיעה קשת כי תפיק מגזין תרבות, ואילו רשת תפיק מגזין תרבות בשיתוף הרשות השנייה. רשת התבקשה גם להוסיף סרטי תעודה. אישור הלוחות כולל גם החזר מחוייבויות משנים קודמות.

במקביל, מועצת הרשות השנייה סירבה אתמול (ד') לאשר לקשת להעלות תוכנית חדשה בשיתוף עם חברת חדשות ערוץ 2. הסירוב הצטרף לאיום על הורדת התוכנית "תוכנית חיסכון" - התוכנית הכלכלית של חדשות 2. החשש להמשך שידור התוכנית נובע מכך שהיא אינה נחשבת להפקה חיצונית, והיא משודרת כיום מתוקף אישור מיוחד של הרשות השנייה.

בישיבה במועצת הרשות אמרה יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, כי יש בתוכנית חשיבות גדולה מאוד, וכי היא קוראת לזכיינית ערוץ 2 קשת למצוא פיתרון על מנת שיתאפשר לתוכנית להמשיך להיות משודרת ולהיחשב כהפקה חיצונית. כיום התוכנית מופקת על-ידי חברת החדשות, שהיא חברת-בת של זכייניות ערוץ 2, ולכן אינה מוכרת כהפקה חיצונית.

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, הודיע בישיבה כי אם הנושא לא יוסדר עד ה-15 בינואר, תיאלץ התוכנית לרדת.

"תוכנית החיסכון" נחשבת לאחת התוכניות המצליחות של חדשות 2, והרייטינג הגבוה שלה תומך גם בצפייה במהדורת החדשות המרכזית. התוכנית בהגשתה של קרן מרציאנו אף הוארכה באחרונה לחצי שעה ותופסת חלק נכבד בשידורי הערב.

כאמור, לאור הדברים לא אושרה גם בקשתה של קשת להעלות תוכנית נוספת בשיתוף עם חברת החדשות.

מהרשות השנייה נמסר: "לערוץ 2 חריגה גדולה בהיקפי רכישת תוכניות מקומיות קנויות. מאחר ש'תוכנית חיסכון' מוגדרת כהפקה פנימית ומשקלה גדול, דורשת הנהלת הרשות לתת מענה להפקה הקנויה. אם לא יינתן מענה, יופסק האישור המיוחד ליצור את התוכנית החל מה-15 בינואר".

מקשת לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.