גיסין: מחזיקי אג"ח ט' יקבלו 20% מהחוב במזומן תוך מס' ימים

גיסין הסביר כי השלמה לתשלום 45% מסך החוב במזומן תיעשה לאחר אישור ההסדר באסיפת האג"ח הכוללת שתכונס בחודש הבא ■ את יתרת החוב בשיעור 55% צפויים מחזיקי האג"ח לקבל לפי חלקם היחסי בהסדר החוב

כשבוע לאחר שבית המשפט המחוזי בת"א אישר כינוס אסיפה אחת של מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל ובכך סלל את הדרך להסדר חוב, התכנסה היום (א') אסיפת מחזיקי אג"ח ט' לצורך ביטול הנציגות המיוחדת שלהם, כשלב נוסף לקראת אישור ההסדר באפריקה .

בתחילת האסיפה נקבע שעו"ד גיא גיסין ישמש כיו"ר האסיפה. כזכור, גיסין הגיע להסכם עם אפריקה, במסגרתו יקבלו מחזיקי אג"ח ט' יותר מזומן ויספגו פחות את הפגיעה מפריסת החוב. במילים אחרות, רכיב המזומן של מחזיקי אג"ח ט' בהסדר החוב יהיה גדול יותר בהשוואה למחזיקי הסדרות הארוכות.

האסיפה כונסה לשם הצבעה על ביטול הנציגות לקראת כינוס אסיפת מחזיקי אג"ח אחת של כלל הסדרות בה יאושר ההסדר. כמו כן, מחזיקי אג"ח ט' כונסו לשם הצבעה על תשלום של 20% שהוא המקדמה שאמורה להיות משולמת 3 ימי עסקים לאחר אישור אסיפה זו.

"השופטת (ורדה אלשיך - י.ג) נתנה גיבוי וגושפנקא לעמדתנו ושיפרה את עמדתה השיוויונית של מחזיקי אגח ט'", אמר גיסין. "פעלנו באופן אינטנסיבי וקיבלנו חשיפה משמעותית ביותר. מטרת הנציגות שלנו הייתה להפגיש כמה שיותר מהר את הלקוחות עם כמה שיותר כסף. לאחר אישור ההסדר באסיפה שצפויה להיות בסוף ינואר, יושלם תשלום המזומן עד ל-45%".

את יתרת 55% הנוספים צפויים מחזיקי אג"ח ט' לקבל בהתאם לחבילה שיקבלו מחזיקי כל סדרות האג"ח לאחר אישור הסדר החוב הכולל, במסגרתו יתחלקו הנכסים שתעביר אפריקה למחזיקי האג"ח למזומן, מניות, אג"ח קצר ואג"ח ארוך. למעשה המחזיקים באג"ח ט' זוכים לחצי תספורת מאפריקה, מאחר וכמחצית מהחוב ישולם להם במזומן בטווח הזמן הקצר.

אם כן, מחזיקי אג"ח ט', שהיו אמורים לקבל את קרן ההשקעה (בסך כ-550 מיליון שקל) שלהם ב-10 בנובמבר אך במקום זאת קיבלו רק את תשלום הריבית, יקבלו 20% במזומן תוך מספר ימים כמקדמה, והשלמה ל-45% עם אישור ההסדר הכולל, והיתרה בדומה למחזיקי האג"ח מ-12 הסדרות האחרות בשיעורים שנקבעו בהסדר החוב.

נציין כי לאחר האסיפה, בה לא בוצעה הצבעה אלא זו תיהיה בכתב ביום ד' הקרוב, הציעו מספר מחזיקים פרטיים של אג"ח ט' ובראשם האחים אנצ'ל, לדרוש מלבייב כי יגדיל את שיעור המניות שתינתן למחזיקי האג"ח ב-10% וקראו למחזיקי האג"ח להצביע נגד ההצעה לפירוק הנציגות והצטרפות להסדר החוב בתנאים הנוכחיים, ואמרו כי ההסדר כיוון נמוך בדומה למלחמה בעזה שבאה לאחר מלחמת לבנון. עו"ד ויסולי שהתנגד להסדר החוב אמר היום ל"גלובס" כי בכוונתו לערער לבית המשפט העליון.