בכירי דור כימיקלים לשעבר מואשמים בעבירות על חוק ניירות ערך

היו"ר ובעל השליטה צבי מור, המנכ"ל מיכאל ינובסקי וסמנכ"ל הכספים יוסי דיין נאשמים כי דיווחו במכוון פרטים בדו"חות הכספיים של דור, שנועדו להטעות את המשקיעים בקשר לעמידת דור בהתחייבויותיה התשקיפיות

לבית משפט השלום בתל-אביב הוגש כתב אישום נגד בכירים לשעבר בחברת דור כימיקלים - היו"ר ומבעלי השליטה צבי מור, המנכ"ל מיכאל ינובסקי וסמנכ"ל הכספים יוסי דיין - בגין עבירות על חוק ניירות ערך.

בפרקליטות טרם הוחלט אם להעמיד לדין את החשודים האחרים בפרשה, ובהם בעלי השליטה שמואל דנקנר וגיל דנקנר, הדירקטור אביגדור קלנר וכן דירקטורים ודח"צים נוספים.

כתב האישום שהגיש עו"ד רועי שטיינברג מפרקליטות מיסוי וכלכלה מפרט קשר עסקי ארוך-שנים בין דור כימיקלים הציבורית לחברה-הבת הפרטית, כרמל כימיקלים, שהיתה בבעלות מלאה של בעלי השליטה בדור - משפחת דנקנר.

במסגרת קשר זה התקיימו עסקאות חריגות ביחס למכירת פורמלין מדור לכרמל, שלא אושרו כדין ולא דווחו לציבור. הנאשמים, כך נטען, דיווחו במכוון פרטים בדו"חות הכספיים של דור, שנועדו להטעות את ציבור המשקיעים בקשר לעמידת דור בהתחייבויותיה התשקיפיות.

לטענת הפרקליטות, הנאשמים היו חתומים על דו"חותיה הכספיים של דור וידעו על אי-קיומה של ההתחייבות התשקיפית של דור לכנס את ועדת הביקורת שלה מדי 6 חודשים, כדי לוודא כי מחיר מכירת הפורמלין לכרמל עומד בתנאי השוק. למרות זאת, הם נמנעו מלדווח על כך, ויותר מכך הם הציגו בדו"חות של דור מצג לפיו החברה מקיימת את ההתחייבות התשקיפית לכנס את ועדת הביקורת.

עוד נטען כי השלושה לא אישרו כדין ולא דיווחו לציבור עסקאות חריגות נמשכות של מכירת פורמלין בהפסד לכרמל, לא אישרו כדין ולא דיווחו עסקאות חריגות של מתן אשראי בתנאים מועדפים לבעלי השליטה בדור, בניגוד להתחייבות התשקיפית של דור, ולא אישרו ולא דיווחו עסקה חריגה של הסדר פריסת החוב לכרמל על תנאיו המיטיבים לבעלי השליטה בדור, שהפך למעשה להיות עסקת מימון.