העשור שחלף: צמיחת לוחות הנדל"ן ברשת ע"ח המתווך הקלאסי

יחד עם הזמינות של המידע, בחתכים שונים, עם אפשרות להוסיף מילות חיפוש כמו "נוף לים" ולבצע חיפוש ממוקד עד רמת הרחוב, אתרי האינטרנט היוו בעשור האחרון את אחד המנועים לניפוח בועות נדל"ן בישראל

עם התחזקותו של האינטרנט ככלי להפצת מידע בעשור האחרון, עלה גם כוחם של לוחות הנדל"ן באינטרנט, על חשבון המתווך הקלאסי שישב במשרד, כשהבולטים שבהם הם yad2, הומלס ו-winwin.

הלוחות באינטרנט מציגים היצע נרחב של דירות למכירה ולהשכרה שלא מתיווך, והחינמיים שביניהם גם חוסכים למוכרי הנכס את העלות של פרסום מודעה באחד הלוחות המודפסים הגדולים, כגון לוח ידיעות ולוח העיר, שהלכו ונעשו דלילים יותר ככל שהשימוש בלוחות האינטרנט גבר.

יחד עם הזמינות של המידע, בחתכים שונים, עם אפשרות להוסיף מילות חיפוש כמו "נוף לים" ולבצע חיפוש ממוקד עד רמת הרחוב, אתרי האינטרנט היוו בעשור האחרון את אחד המנועים לניפוח בועות נדל"ן בישראל. באתרים שלא גובים תשלום מהמפרסמים, החלו אנשים להציע את דירותיהם למכירה במחירים מופקעים, רק כדי לראות כמה יוכלו להשיג בעבור דירתם. זאת, בניגוד לתשלום של כמה מאות שקלים לחודש עבור פרסום בלוח מודעות מודפס, בו המפרסם יעדיף, בדרך כלל, לנקוב במחיר מציאותי יותר רק כדי למכור את הדירה בחודש הראשון ולא לשלם על חודש פרסום נוסף.

מדדים שלמים מחושבים על-פי המחירים המבוקשים (הפיקטיביים כמעט) הנאספים על ידי הלוחות האינטרנטיים, ולא על-פי מחיר המכירה. בשל העובדה שבמודעת חינם אתה יכול לפרסם כל מחיר שתרצה ואחר כך לשנותו בחינם, לפי הצורך, המחירים המתפרסמים בעשרות אלפי המודעות בלוחות האינטרנט משפיעים על שוק הנדל"ן וגורמים לעליות מחירים.