תביעה נגזרת בסך 23 מיליון שקל נגד גליה מאור בפרשת מיקי פרידמן

בעל מניות בבנק לאומי טוען כי המנכ"לית מאור התרשלה כשלא בדקה כראוי את תלונותיו כלפי פרידמן, ומבקר הבנק יוסף הורוביץ התרשל כשלא חשף את התנהלותו הבלתי חוקית ■ לאומי: אנו דוחים את התביעה מכל וכל

צבי פרל, בעל מניות בבנק לאומי ועובד הבנק במשך 31 שנים, מבקש מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לאשר הגשת תביעה נגזרת בפרשת מיקי פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי בריטניה לשעבר, נגד גליה מאור, מנכ"לית בנק לאומי; יוסף הורוביץ, מבקר הבנק; ו-9 חברי ועדת הביקורת של הבנק.

לטענת פרל, מאור התרשלה בכך שנמנעה מלבדוק כראוי את תלונותיו כלפי פרידמן, והמבקר הורביץ התרשל בכך שלא חשף את התנהלותו הבלתי חוקית של פרידמן.

פרל החליט בשלב זה להעמיד את גובה התביעה הנגזרת בסך כ-23 מיליון שקל, בהתאם לסכום התביעה שהגיש הבנק נגד פרידמן, ולדבריו, לאחר שייחשפו כל המסמכים הרלוונטיים - הוא שומר לעצמו את הזכות לתקן את סכום התביעה.

מבנק לאומי נמסר בתגובה: "התובע הינו עובד לשעבר בבנק לאומי, המבקש ככל הנראה להצטרף להצלחת הבנק, אשר חשף את מעשיו של מיקי פרידמן בסניף מרכזי תל-אביב, העבירם לחקירת משטרה, ובגינם אף הוגש כתב אישום כנגד פרידמן. תביעתו היא חסרת תום-לב ונטולת בסיס עובדתי.

"התביעה נשענת על תלונה שהגיש לפני שנים רבות, בין השאר נגד מיקי פרידמן, אשר באותה עת מילא תפקיד מטה, במסגרתו לא היה לו קשר ישיר ללקוחות, ותפקידו לא כלל פתיחת חשבונות. התלונה נבדקה ביסודיות הן על-ידי מערך הביקורת הפנימית של הבנק והן על-ידי בודקים חיצוניים, ולא נמצא לה כל בסיס.

"אין בין תלונתו של מר פרל (שנמצאה כחסרת בסיס) לבין המקרים שהתגלו על-ידי הבנק בסניף מרכזי תל-אביב דבר וחצי דבר, וגם כעת הבנק דוחה את תביעתו מכל וכל".