וול סטריט סגרה בירידות וקטעה רצף של שישה ימים ירוקים

מדד אמון הצרכנים לחודש דצמבר עלה ל-52.9 נקודות ■ מדד מחירי הבתים עלה באוקטובר ב-0.4% ■ נוקיה הגישה תלונה על הפרת 7 פטנטים נגד אפל ■ פימקו: אג"ח קונצרניות עדיפות על אג"ח ממשלתיות ב-2010

באווירת חופשת החג והמסחר הדליל, דישדשה הערב וול סטריט בין הטריטוריה החיובית לשלילית וחתמה את המסחר בירידות קלות. המשקיעים הגיבו גם לנתוני המאקרו שפורסמו בתחילת היום, כשבשוק התקבלו סימנים נוספים של התאוששות, הן בתחום הנדל"ן שם עלה מדד מחירי הבתים זה החודש החמישי ברציפות וכן במדד אמון הצרכנים שגם הוא עלה בנובמבר. הירידות בוול סטריט חתמו שישה ימי עליות והיו מנוגדות למגמת העליות שנרשמה ברחבי העולם .

"הסימנים להתאוששות כלכלית הולכים ומתרבים", אמר ג'ון הרמאן, כלכלן ראשי בבית ההשקעות הרמאן. "הערך המוסף הנקי של הצרכנים מתחזק הודות לראלי בשוקי המניות ובלימת ירידת המחירים בשוק הנדל"ן".

דין מאקי, כלכלן בברקליס קפיטל, חוזה כי הכלכלה האמריקנית תצמח ב-2010 בקצב המהיר ביותר מאז 2004. מאקי מעריך כי התמ"ג של ארה"ב יצמח בקצב שנתי של 3.5% בשנה הבאה. קונסנזוס האנליסטים באשר לתחזית הצמיחה של ארה"ב ב-2010 עומד על 2.6% לאחר התכווצות של כ-2.5% ב-2009.

בינתיים, האנליסטים ברטון בריגס ומארק פאבר, שהמליצו במארס האחרון לרכוש מניות כאשר המשקיעים ברחו מהן, צופים כי וול סטריט והדולר יטפסו בעוד 10% לאור ההתאוששות של הכלכלה העולמית. זאת לאחר שמדד S&P 500 זינק ב-67% מאז ה-9 במארס.

המנגנון של ברננקי

ברקע, הפדרל ריזרב בהנהגתו של בן ברננקי הודיע אמש (ב') על כוונתו לבנות מנגנון חדש להוצאת כספים מהמערכת הבנקאית, ברגע שקובעי המדיניות יחליטו על כך, וזאת כדי להדק את המדיניות המוניטרית."מנגנון הפקדונות לתקופה" יאפשר למוסדות פיננסים לקבל ריבית על הלוואות ארוכות טווח לבנק המרכזי. נכון לעכשיו, ה'פד' מעניק ריבית לבנקים על הלוואות קצרות טווח. "פקדונות לתקופה הן אחת הדרכים שה'פד' עשוי לקדם על מנת לנקז את העתודות של הבנקים וכך ליישם את המדיניות המוניטרית שלו", נכתב בהודעת הבנק המרכזי של ארה"ב.

נתוני המאקרו מוסיפים להשתפר

מדד אמון הצרכנים לחודש דצמבר התפרסם ב-17:00, שעון ישראל, והסתכם ב-52.9 נקודות לעומת צפי כי יעלה ל-53 נקודות. מדובר בעלייה זה החודש השני ברצף כאשר גם את נתוני החודש הקודם עדכנו כלפי מעלה.

מדד S&P קייס שילר של מחירי הבתים בארה"ב שפורסם ב-16:00 עלה באוקטובר ב-0.4%. ביחס לחודש המקביל אשתקד ירדו מחירי הבתים בארה"ב באוקטובר ב-7.3%, הירידה השנתית הקטנה ביותר שנרשמה במדד מחירי הבתים מאז אוקטובר 2007.

פימקו: אג"ח קונצרניות עדיפות על ממשלתיות ב-2010

פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, כי המכירות המעטות של אג"ח קונצרניות יעזרו לאותן אגרות חוב להציג תשואה עדיפה על אג"ח ממשלתיות במהלך שנת 2010. כך מעריך מארק קיסל, מנהל חטיבת האג"ח הקונצרניות בפימקו.

ההיצע של אג"ח ממשלתיות מטפס בקצב של 30% בעוד שהיצע האג"ח הקונצרניות הולך ויורד. "התאגידים מכרו אג"ח ביותר מ-1 טריליון דולר בשנה האחרונה, והשיפור במצב הכלכלי מאפר ללווים להציג מאזנים טובים יותר", כתב קיסל בסקירה של פימקו.

התשואה לפדיון על אג"ח קונצרניות בעלות דירוג "השקעה" עומדת על 4.87% בממוצע, או 1.93% מעל התשואה על אג"ח ממשלתיות. המרווח התכווץ מ-6.04% בשנה שעברה. עקום התשואות על אג"ח זבל ירד ל-6.5% מ-18.2% בסוף 2008.

מאבק חדש של נוקיה נגד אפל

נוקיה הגישה תלונה נגד אפל להפרת 7 פטנטים המצויים בכל מוצרי אפל. התלונה שהוגשה לוועדת הסחר העולמי (ITC) בארה"ב, טענה כי "אפל הפרה פטנטים של נוקיה למעשה בכל הטלפונים הסלולריים (iPhone), נגני המדיה והמחשבים שלה". נראה כי לא צפויה פגיעה במכירות מוצריה של אפל לפחות עד תחילת 2011.

פפסיקו צפויה להעניק למוצר הדגל שלה, פפסי, נוכחות מצומצמת בשידורי הסופרבול ב-CBS, מכיוון שהיא חוששת שמקום האירוע אינו מתאים למסר של המותג. פפסיקו חוששת שפרסומת בסופרבול לא תעלה בקנה אחד עם מסר האחריות החברתית החדש.

מנכ"ל בנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס , ג'יימי דיימון, אמר לשר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, שהמס שהוא מתכוון להטיל על הבונוסים של הבנקאים בשיעור 50% יעניש בצורה לא הוגנת את הבנק האמריקני. דיימון הוסיף שהבנק השני בגודלו בארה"ב בגודל נכסים ופיקדונות, משלם את מיסיו בבריטניה ולא נזקק לחילוץ של משלם המסים הבריטי.

חברת הביטוח האמריקנית AIG , הנמצאת בבעלות הממשל, מתכננת לשלם ליועצת המשפטית הפורשת שלה פיצויי פיטורים בסך מיליון דולר, לאחר שהיועצת התפטרה עקב מגבלות השכר שהטיל הממשל הפדרלי. כך דיווח אתמול (ב') "וול סטריט ג'ורנל".

מג'יק הדואלית בלטה לחיוב לאחר שהודיעה על חלוקת דיבידנד במזומן בסך 50 סנט למניה או סך כולל של 16 מיליון דולר. את הדיבידנד תשלם החברה ב-25 בינואר 2010 למי שיחזיק במניה ב-11 בינואר.

בית ההשקעות אופנהיימר העלה את את מחיר היעד של רדוור ל-17 דולר למניה מ-15 דולר בעקבות העלאת תחזית המכירות והרווח של החברה.

מנכ"ל פלאזה סנטרס , רן שטארקמן, מונה למנכ"ל משותף של אלביט הדמיה , החברה האם של פלאזה. המינוי יכנס לתוקף ב-1 בינואר 2010. כך דיווחה החברה לבורסה של לונדון.

עמדת משרד התקשורת, לפיה יש להעדיף את השארתה של 012 סמייל כחברת תקשורת נפרדת ולמנוע את מיזוגה לתוך פרטנר או HOT - מה שהוביל למכירתה לאיש העסקים יוסי מימן - מעמידה את המיזוג האפשרי בין סלקום ל-013 נטוויז'ן בסימן שאלה. משרד התקשורת יפרסם בשבועות הקרובים שימוע שמסדיר את כניסת חברות הסלולר לתחום השיחות הבינלאומיות.