משרד התקשורת דורש דיון סופי בכנסת לגבי ערוץ 10

(עדכון) - היוצרים מתנגדים לחלקים בהסכם שאינם נוגעים לערוץ 10, וטוענים כי "לא ברור הרצון העז של הרשות השנייה לרוץ ולחלק לערוץ 2 מתנות"

משרד התקשורת מנסה להפעיל לחץ לקיום דיון מהיר בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא ערוץ 10. ל"גלובס" נודע כי במשרד נוטים לקבל את עמדת מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, שהוצגה בפני המשרד, לפיה ערוץ 10 יוכל להחזיר את חובותיו בתחום הקולנוע עד 2015 על מנת שיקבל הארכת זיכיון.

במהלך היום נעשו ניסיונות לקבוע דיון בנושא כבר למחר (ד'), לאור התנגדות היוצרים ומשרד האוצר להצעותיו של סמירה שאינן נוגעות לערוץ 10 אולם הן חלק מההסכם.

במשרד התקשורת רואים בכך שהושגה הבנה באשר לחובות ערוץ 10 סוף לפרשה, ומבקשים להביא את יתר ההתנגדויות לשולחן ועדת הכלכלה.

ארגוני היוצרים מתנגדים לכך שסמירה הכניס את זכייניות ערוץ 2 להסכם שגובש על מנת ליצור שיוויוניות בין הגופים.

בהודעה שיצאה היום (ג') מטעם 6 הארגונים נכתב כי ההצעה, שבראשיתה התבססה על הבנה של היוצרים עם אנשי ערוץ 10, מהווה "מתן הקלות לערוץ 2 במראית עין של שוויוניות".

לטענת היוצרים, "אין סיבה לטפל כעת בערוץ 2, ואין כל סיבה לבצע שוויוניות ביניו לבין ערוץ 10. במסמך שהוגש יוצרת הרשות תקדים מסוכן, בו היא נותנת לגוף משדר דחייה של חובות העתיד - ולא חובות העבר כפי שקיבל ערוץ 10".

היוצרים טוענים כי "לא ברור הרצון העז של הרשות לרוץ ולחלק לערוץ 2 מתנות. מה גם שבמסגרת מיקוד הרגולציה קיבל ערוץ 2 הקלות בסך של כ-35 מיליון שקל. כשיגיע הרגע להתמודד עם בעיותיו, חובותיו ומחוייבויותיו, הנושא יטופל בהתאם".

היוצרים גם מתנגדים להקמתה של קרן האוצר במסגרת הרשות השנייה. להתנגדות זו שותף משרד האוצר. "התחייבנו להקים קרן, ונקים אותה לפי המתווה שהתחייבנו אליו", נמסר מהמשרד. "המתווה של הרשות השנייה הוא לא זה שנקבע, אם הם רוצים להקים קרן זה עניין שלהם. הקרן עליה התחייבנו היא קרן שלא הרשות השנייה תנהל אותה. הם לא מנהלים את כספי משלם המסים".

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, אמר כי "אין טעם להתנצח עם טענות של גורמים אינטרסנטיים כאלה ואחרים. הצעת הרשות מתקנת עיוותים ומבטיחה את קידום היצירה, נאמנה לעקרונות ולערכים הרגולטורים ושומרת על האינטרס הציבורי הרחב".

מזכיינית ערוץ 2 קשת נמסר בתגובה כי "ההסכם הזה מפלה אותנו לרעה כמי שעמד במלוא מחוייבויותיו. היוצרים איבדו את המצפן, המסר ממכתבם מעודד אי-השקעה וצבירת חובות. הדיון הוא על המסך ואיכותו ולא על עוד קרן קולנוע".

מרשת נמסר בתגובה: "גם היוצרים יודעים היטב כי מצבו של ערוץ 10 הוא רק סימפטום לבעיות שיש בתעשיית הטלוויזיה המסחרית בכללותה. חבל שהיוצרים בוחרים לזרות חול בעיניים ולא לפתור את הבעיה האמיתית".

מערוץ 10 נמסר כי "משהתחייב הערוץ לעמוד במלוא מחוייבויותיו - כולל השקעה בסרטי קולנוע - הוסרו כל ההסתייגויות הנוגעות להארכת הזיכיון. אנו תקווה כי התהליך יסתיים במהרה".